K, 30.11.2022

Sandra Vabarna nipid kuidas parandada unekvaliteeti ja nutiharjumusi

PM Tervis
Sandra Vabarna nipid kuidas parandada unekvaliteeti ja nutiharjumusi
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Foto: Erakogu/Renee Altrov

Sandra Vabarna on laiemale üldsusele tuntud bändist Trad.Attack!, kuid lisaks muusiku ametile on Vabarna veel ema kahele pojale ning alates eelmisest aastat sertifitseeritud arengutreener. Oma värskeltvalminud kodulehel jagab naine mitmeid nippe, kuidas ebatervislikke harjumusi seljatada.

Ebaregulaarne unerütm, ekraani vaatamine enne magamaminekut, hilisõhtune söömine – need on peaaegu kõigile inimestele tuttavad probleemid. Vabarna kirjutab harjumuste muutmise protsessist väga personaalselt ning tegemist on soovitustega, mida naine ka ise kasutab. Une kvaliteedi parandamiseks soovitab Sandra Vabarna järgmiseid nippe:

  • Maga pimedas ja jahedas toas. Täielikus pimeduses magamine on vajalik selleks, et keha hakkaks tootma melatoniini. Lisaks võiksid jätta ööseks akna veidike lahti või enne magama minemist tuba tuulutada. Pimeduse ja jaheduse kombinatsiooni kasutades puhkad sa järgmiseks hommikuks hästi välja.​
  • Ärka ja mine magama iga päev samal ajal. Keha jaoks on kindel rütm parimaks unekvaliteedi parandajaks. Siinkohal peaksid arvestama reegliga, et täiskasvanud inimene vajab öösel 7-8 tundi und.

Sotsiaalmeedia, nutitelefonide ja arvutite regulaarne kasutamine on muutunud täiesti tavapäraseks osaks meie päevast. Sandra Vabarna on toonud välja lihtsa küsimuse. «Meil kõigil on nädalas 168 tundi. Kui magame iga öö 8 tundi ja töötame 40 tundi nädalas, siis jääb 72 tundi aega teha muid asju. Mis sina selle ajaga teed?» Siinkohal jagab Vabarna soovitusi, kuidas piirata nutiseadmete kasutamist:

  • Võta esimene tund peale ärkamist ainult iseendale ja lähedastele. Lase enda kehal ja vaimul ärgata, ära lase sotsiaalmeedial juhtida oma päeva algust, emotsioone ja energiat.
  • Nutivaba tund enne uinumist. Sinine valgus, mida edastavad erinevad ekraanid, on meie unerütmile ohtlikumad kui kofeiin. Magama mineku jaoks valmista ennast ette ning jäta nutitelefon sellest kõrvale. Selle asemel võiksid näiteks raamatut lugeda, mediteerida või teed juua. 
  • Nutivaba päev on Vabarnate pere harjumuseks juba aasta aega. Võta üks päev nädalas ja pühenda see täielikult endale või lähedastele mõneks aktiivseks tegevuseks. 

Oma kodulehel jagab naine veel mitmeid nippe, kuidas harjumusi muuta. Seda nii toitumise, planeerimise, liikumise ja veel mitmetel muudel teemadel. Lisaks eelmainitule võib blogist saada häid retsepte, raamatu- ja muusikasoovitusi ning näiteksnsaada teada, kuidas vabanes Sandra Vabarna suhkrusõltuvusest.

Sandra Vabarna kodulehega on võimalik tutvuda SIIN.

Märksõnad
Tagasi üles