Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Professor Asser avaldas, kuidas annab märku AstraZeneca vaktsiini harv kõrvaltoime

Arstiteadlane Toomas Asser FOTO: Kristjan Teedema

«Tegemist on olukorraga, kus aju või kõhuõõne veenides tekivad trombid ja avaldub teatud sümptomaatika,» selgitas Tartu ülikooli rektor professor Toomas Asser, mida kujutab endast AstraZeneca vaktsiiniga kaasnev võimalik väga harv kõrvaltoime. 

Arstiteadlane ütles Vikerraadios, et nüüd, kui on teada, millise sündroomiga on tegemist, saab anda ka soovitusi, mida peaks vaktsineerimise järel kahe nädala jooksul enda tervise juures jälgima ja millal tuleks pöörduda arsti poole. «See on eelkõige püsiv, süvenev, tugev peavalu, mõnikord võib ka nägemine hägustuda, mis viitab, et tegemist on neuroloogilise sümptomaatikaga,» märkis Asser.

Teiseks, kuivõrd sündroom võib puudutada ka kõhuõõne veene, tuleb tähelepanelik olla vaktsineerimisjärgse püsiva ja süveneva kõhuvalu suhtes, vahendab Med24. «Võib olla rindkere valu ja õhupuudus ning võivad tekkida väikesed nahaalused verevalumid ka süstekohast eemal. Kindlasti ei toimu see väga maruliselt, vaid sümptomid kujunevad välja süvenevalt päevadega ja sellele peaks tähelepanu pöörama,» ütles Asser.

Professor märkis, et nooremate inimeste vaktsineerimises selguse saamiseks tasub võtta aega.

«Kindlasti ei tohiks vaktsiinist loobuda. Selle hirmu peab ka teadlikult alla suruma, risk ei ole siiski nii suur,» lisas ta.

Tagasi üles
Back