Ma ei väida üldse, et kloordioksiid, DMSO ehk dimetüülsulfoksiid ja kõik muu, mille kohta pole vastupidist tõestatud, ei võiks omada teatavaid positiivseid raviefekte. Pika otsimise tulemusel leidsin ma aga vaid ühe uurimuse, mis väitis, et kloordioksiidi manustamine on kehale täiesti ohutu. Sellesse süvenedes avastasin, et esiteks pole kirjeldatud mingisuguseid positiivseid efekte ning kasutatud kloordioksiidi doosid olid 10–1000 korda väiksemad sellest, mis soovitatakse ravimiseks. On selge, et väga madala kontsentratsiooni juures pole miski mürgine (tsüaniid ka mitte) ega ka kasulik. Kas lasta arstil määrata tõestatud mõjuga ja üdini analüüsitud kõrvalmõjudega ainet täpne doos? Või hoopis ise suvalist ainet umbmäärases koguses kellegi segaste juttude järgi manustada ja seeläbi mängida enda või lapse tervisega? Edasine mõtlemine jääb juba igaühe enda teha.
Olles eelmisel õppeaastal gümnaasiumi lõpetanud, võin kinnitada, et kuigi keemiaharidus keskkoolis keskendub olulistele baasteadmistele, siis ei jõuta paljude igapäevaeluliselt tähtsate asjade õppimiseni. Seetõttu on raske ka vastavaid õppe-eesmärke täita, kui õpilased tegelikult ei mõista, kuidas näiteks kemikaalid ja erinevad ravimid nende keha mõjutavad. See tähendab, et vältida analoogseid juhtumeid MMSiga ning üldisemalt tervisega seotud keemia teadvust tõsta, tuleb riiklikus ainekavas ning antavas keemiahariduses teha muudatusi.
12. klassis pole riiklikult keemiakursusi ette nähtud. Osades koolides on selle asemel küll keemiapraktikumid ning n-ö elu keemia valikkursused. Paraku jääb see aga üksikute koolide privileegiks. Kõige lihtsam viis oleks seega muudatusteks ühe elulistele keemiateadmistele orienteeritud keemiakursuse lisamine 12. klassile. Ilmselt paljude seas küllaltki ebapopulaarne idee, kuid leian, et vastuste teadmine küsimustele, nagu miks antibiootikumikuur alati lõpuni tuleb võtta, miks vingugaas tapab, kuidas toimivad põhilised valuvaigistid jne, peaks tänapäeval olema elementaarne. Ma ei eelda, et kõigile õpetataks võrrandeid, mis kirjeldavad konkureeriva inhibeerimise ensüümkineetikat, kuid arvan, et iga inimene võiks põhimõtteliselt aru saada järgneva lause sisust: ibuprofeen toimib valuvaigistina läbi põletikku tekitavate ensüümide inhibeerimise.
Kindlasti vajab sellise kursuse välja töötamine mitmete erinevate erialade (meditsiin, füsioloogia, farmakoloogia, (bio)keemia, bioloogia jms) ekspertide ning õpetajate omavahelist diskussiooni ning tugevat koostööd. Aga hea oleks, kui inimesed mõistaks, et keemiliste ainete mõju analüüsimine organismile ei ole nii mustvalge nagu järgnev mõttekäik: «NaClO2 ei saa organismile kahjulik olla, kuna sisaldab NaCl, mis on lauasool ning hapnikku O2, mis on eluks lausa hädavajalik». Lisaks oleks võimalik küsimustele vastuse iseseisva otsimise abil kasvatada kriitilise mõtlemise oskust. Inimesed peavad mõistma, et kõik, mis leidub internetis, ei ole kuld ning oskama vahet teha kvaliteetsel ning ebakompetentsel allikal.