Praegu on tal käimas järgmine teadmata lõpuga helistamisseeria: tal on vaja pääseda nahaarsti vastuvõtule. «Neil on seal uus süsteem ja arstilepääs veel keerulisem. Olen jaanuari algusest saadik helistanud ja kuulnud üha uuesti soovitust, et helistage järgmisel nädalal, äkki siis tulevad uued graafikud. Praegu ei saa selles haiglas ka digiregistratuuri kaudu aega broneerida, mis tähendab, et registratuur on eriti ülekooormatud,» nägi ta absurdset olukorda ka polikliiniku registraatorite poolt vaadates ja mõeldes, kui väsitav on päev otsa telefonile vastata ja ainult «Ei!» öelda.
Sirli ei imesta, kui paljud varem või hiljem erakorralise meditsiini osakonda pöörduvad, et kiiremini abi saada. «Hull on see registreerimine kogu aeg olnud, aga möödunud aastal läks justkui veel hullemaks,» võttis ta kokku.
Eriarstile registreerimise kadalipp pole Ida-Tallinna keskhaiglas midagi erilist – sama keeruline ja nii patsientide kui registraatorite närve kulutav on see ka teistes suurhaiglates.
Patsiendile, kes käib sageli arsti vastuvõtul, kelle ravi on pooleli, on arstiaja saamine mugavam – selle paneb arst või õde kirja vastuvõtu ajal.
«Kirjeldatud teemad on mitmetahulised, neile ei ole sageli ühest ja lihtsat seletust ega lahendust,» tõdes Tartu Ülikooli kliinikumi avalike suhete juht Kirsti Tael. «Vastuvõtugraafikute avamise ja avatuna hoidmisega näeme palju vaeva,» kinnitas ta.
Põhja-Eesti regionaalhaigla (PERHi) klienditeeninduse juhataja Annely Karjama sõnul on hoitakse neil üldprintsiibi järgi arstide gaafikud haigla infosüsteemis avatuna pool aastat ette. «Sellepärast, et arstide tööaega ei ole võimalik lõpmatult ette planeerida ja on mitmeid erialasid, kus graafik on avatud ka lühemalt kui pool aastat ette,» ütles Karjama.