Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Noop: reklaam ei sunni kedagi jooma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Heidi Ojamaa
Copy
Tarmo Noop
Tarmo Noop Foto: Sille Annuk

AS A. le Coqi tegevjuht ja Õlletootjate liidu liige Tarmo Noobi hinnangul ei sunni reklaam inimesi alkoholi tarvitama ning juba täna teevad tootjad rohkem, kui seaduses ette nähtud, et vähendada alkoholi nähtavust.

Noop märkis, et õlletootjad viisid kange õlle alkoholi sisalduse varasemalt 12 kraadilt seitsmele juba viis aastat tagasi ning plaanivad lähiajal vähendada ka long-drink'ide ja siidrite alkoholisisaldust.

Samuti ei kasuta tootjad reklaamides alla 25-aastaseid modelle ning hoolimata sellest, et seadus lubab alkoholireklaami näidata alates kella 21 televiisoris, ei näita tootjad reklaami õhtustes populaarsetes saadetes, mida ka alaealised võiksid vaadata. Samuti kasutavad tootjad multipakenditel, nagu õlle kuuspakk, kolme siseministeeriumiga kokkulepitud logo – kui jood, ära uju; ära joo ja ära sõida.

Lisaks ei reklaami tootjad oma sortimendi kangemaid tooteid, mis on toonud kangemate toodete osakaalu vähenemise varasemalt 30 protsendilt 20 protsendile.

Ta märkis, et Lätis ja Leedus sellist piirangut tootjad endile seadnud ei ole ning seal on kange sortimendi tarbimine võrreldes Eestiga ka kasvanud.

«Reklaam ei sunni kedagi jooma ja tootjad teevad juba täna rohkem, kui seadus nõuab, et vähendada alkoholi nähtavust.»

Noop lisas, et TNS Emori tarbija profiili kohaselt vaatab alaealisi televiisorit pärast kella 21 õhtul alla 20 protsendi ja ka nemad tegelevad samal ajal mitme asjaga.

«Ma olen veendunud, et alkoholi tarbimist soodustavad pigem noortele suunatud mängufilmid ja vanemate käitumine kui alkoholireklaam.»

Tagasi üles