Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Suurhaigla arsti jutule saab vaid tasulisele telefonile helistades

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ida-Tallinna keskhaigla registratuur.
Ida-Tallinna keskhaigla registratuur. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Ida-Tallinna keskhaiglasse arstiaega broneerida soovinud Mikku pahandas tõik, et seda saab teha vaid tasulisele telefonile helistades. Haigla hinnangul ei lahendaks tavatelefoni käigushoidmine aga probleemi, kuna arstiaegu ei jagu nagu nii.

«Kuna reisil olles sain liialt päikest ja tekkis punetus, siis soovisin saada aega nahaarsti juurde, kuhu saab vastuvõtule ilma saatekirjata. Olen tavaline maksumaksja ja minul on kehtiv haigekassa kindlustus ning arstiabi peaks ju olema meie riigis sellisel juhul minu poolt kinni makstud ja tasuta,» kirjutab Tarbija24 lugeja Mikk.

Kõigepealt proovis ta end vastuvõtule registreerida Ida-Tallinna keskhaigla I-patsiendi portaali vahendusel. «Tagasisideks sain, et antud infosüsteem on juba tükk aega maas,» tõdeb mees. Kuna tasuta arstile registreerida ei õnnestunud, siis helistas ta tasulisel numbril 1900. See haigla lühinumber on tavaline teenusnumber, mille maksumus sõltub inimese ja operaatori vahel sõlmitud lepingust.

«Näiteks Elioni võrgust helistamisel on tariifid järgmised: kõnealustustasu 0.03€/kõne + minutitasu 0.02€/minut. EMT võrgust helistades on minutitasu 0,23 €,» tõi lugeja näiteid.

Mehele vastati, et kõik ajad on kinni kuni augusti lõpuni ja kui ta maksab  39 eurot ning eraldi vajaminevate testide ja analüüside eest, siis võib ta saada aja varasemaks.

«Minu soovi peale, et pärast augusti lõppu üldjärjekorras arstile aega saada, sain vastuse, et sealt maalt lõppevad neil graafikud ja ei saagi registreerida,» meenutas mees vestlust.  «Olen Eesti ravisüsteemis väga pettunud, raiskasin tasulisele numbrile helistades raha ja abi ei saanudki. Olen ise maksumaksja ja maksan ka haiguskindlustust, kuid mis sellest tolku on?» pahandab mees.

Ida-Tallinna Keskhaigla klienditeenindusjuhi Lea Kariku sõnul on nad haiglas arutanud registreerimistelefoniga seotud probleeme ja jõudnud järeldusele, et pikk number ei lahendaks patsiendi jaoks kättesaadavust olukorras, kus paljudele vastuvõttudele napib siiski aegu.

«Meie telefoniteeninduses töötab korraga  14 inimest. Kuna sissetulevate kõnede hulk pidevalt kasvab (eriti nädala alguse päevadel) saavad telefoniteeninduse töötajad  ikkagi kõiki telefonijärjekorras olijaid järgemööda teenindada,» selgitas Karik. Ta palus patsientidel varuda kannatust ja soovitas juhul, kui telefoni teel helistamine peaks ebaõnnestuma, registreerida end vastuvõtule haiglas kohapeal.

Tagasi üles