Uus salenemistrend: sõlmi veebilehel kihlvedu
Kaotatud raha annetatakse heategevusorganisatsioonile, mille kasutaja kihlvedu sõlmides ise välja valib. Lisaks saadetakse kaotuse korral kasutaja sõpradele laiali e-kirjad, milles neid tema läbikukkumisest teavitatakse.
Kaalukaotuse peab kinnitama StickKi esindaja. USAs on seatud eesmärgi saavutamisega lõppevate kihlvedude arv tervelt 85 protsenti.
Lehekülje asutajate sõnul läheb allavõtmine eriti libedalt siis, kui määrata oma annetus organisatsioonile, mille eesmärk inimese enda vaadetega ei kattu. Vastuolulisematest organisatsioonidest on esindatud näiteks abordi ja geiabielude temaatikaga tegelevad heategevusühendused.
«Idee on selles, et sa valid organisatsiooni, mille vaated on su enda omadele vastupidised, et saada oma eesmärgi saavutamiseks lisamotivatsiooni,» sõnas üks StickKi asutajatest Jordan Goldberg.
Kaalukaotus ja mängu pandavad summad ei pruugi kuigi suured olla. Näiteks sõlmis investeerimisanalüütik Robert Carter Suurbritanniast Dorsetist kihlveo, et suudab nädalas 0,7 kilo alla võtta või maksab vastasel korral iga nädal 3,6 naela ehk 64 krooni.
«Esimesel nädalal sain hakkama – võtsin 0,7 kilo alla. Teisel nädalal kaotasin ainult 0,45 kilo ja kukkusin läbi, seega pidin heategevusele 3,6 naela andma,» rääkis mees. «Aga minu meelest on see kindlasti hea projekt.»
Arstide sõnul võivad säärased ettevõtmised küll lühiajaliselt edu tuua, aga pole kindel, kas inimesed suudavad oma saavutusi ka hiljem hoida.
«Probleem on selles, et me ei tea, kas inimesed ka skeemi lõppedes edukaks jäävad – kas nad suudavad sportimisrežiimi või langenud kaalu hoida,» sõnas professor Richard Ashcroft.