Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Uurimus: mobiiltelefonid tõstavad vererõhku

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tiina Kaukvere
Copy
Mobiiltelefoniga rääkimine tõstab vererõhku.
Mobiiltelefoniga rääkimine tõstab vererõhku. Foto: Panther Media/Scanpix

Uue uurimuse kohaselt tõstavad telefonikõned vererõhku, seejuures on kõrge vererõhk sage insultide ja infarktide põhjustaja.

Teadlased vaatlesid, kuidas muutub 94 inimese vererõhk. Seejuures ei olnud uuritavatel probleeme kõrge vererõhuga, kirjutab The Telegraph. Vererõhku mõõdeti 12 korda iga minuti tagant.

Uuritavad, kelle keskmiseks vanuseks oli 53, istusid mugavates toolides arsti nõustamisruumis, kuhu nad jäeti üksi pärast seda, kui vererõhku esimest korda mõõdeti.

Uurijad helistasid patsientidele vähemalt kolm korda ja leidsid, et kui patsient kõne vastu võttis, siis vererõhk tõusis. Kui muidu oli vererõhk keskmiselt 121/77, siis telefonile vastamise ajal oli see 129/82.

Seejuures arvestatakse, et vererõhk, mis jääb alla 130/80 on normaalne ja kõrgeks vererõhuks peetakse seda, mis ületab 140/90.

Ainuüksi Suurbritannias kannatab kõrge vererõhu käes iga neljas inimene. Seejuures kujutab kõrge vererõhk südametegevusele ohtu.

Samas leidsid teadlased ka, et patsientidel, kes tavaliselt võtavad vastu 30 kõnet päevas, vererõhk nii palju telefonile vastamisel ei kerki.

Tagasi üles