Ravimifirmade jaks arste mõjutada raugeb

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ravimireklaam teleris.
Ravimireklaam teleris. Foto: Toomas Huik
Ravimiameti äsja valminud raportist selgub, et ravimifirmad on hakanud reklaami arvelt hõlmasid koomale tõmbama ning nende jõud arste mõjutada on raugemas.

Raportis märgitakse, et retseptiravimite reklaamüritusi arstidele nii Eestis kui ka väljaspool Eestit on möödunud aastal korraldatud 2007. aastaga üsna samas mahus. Eelmisel aastal 1257 korda ja 2007. aastal 1261 korda, vahendas meditsiiniuudiste portaal Mu.ee.

Oluliselt on langenud jagatavate retseptiravimite näidiste arv. Kui 2007. aastal jagati arstidele laiali veidi üle 82 tuhande näidise, siis eelmisel aastal langes see pea 14 000 võrra.

Langenud on ka seminaridel ja konverentsidel osalemiseks või nende korraldamiseks antud toetuste osakaal. Kui 2007. aastal jagasid firmad välja 25 miljonit krooni, siis eelmisel aastal oli ürituste toetuste kogusumma miljoni võrra väiksem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles