St Andrewsi ülikooli professorid viisid 19 000 suitsetava briti seas läbi uuringu, millest selgus, et naisi mõjutab suitsetamisest loobuma hirm kortsude ees ja mehi hirm libiido languse ees.
Suitsetamisest sunnivad loobuma kortsud ja impotentsus
Eksperdid loodavad, et uued teadmised aitavad kujundada suitsupakkidele efektiivsemaid teatisi, mis aitaksid inimestel suitsetamisest loobuda, kirjutab Daily Mail.
Uuringus kasutatud 42 pildi seast paistsid šokeeriva sõnumi poolest silma kolm. Kõige mõjusam oli kaelakasvaja pilt – koguni 80 protsendi vastanute sõnul oli see häiriv ning mõjutas neid enim. Teisel kohal oli pilt lagunenud hammastest, mis mõjutas 77 protsenti vastajatest ning kolmandal kohal pilt kahjustunud kopsudest, mis mõjutas 72 protsenti vastajatest.
Uuringu andmetel mõjutas suitsetavaid naisi enim kolm pilti, mis puudutasid naha enneaegset vananemist ning meeste jaoks olid hirmuäratavaimad pildid ja sõnumid, mis seostusid impotentsusega. Pildid, mis seostusid suitsetamisest põhjustatud südame- ja kopsuhaigustega, mõjutasid rohkem üle 50-aastaseid vastajaid.
Uuringust selgus ka, et (üli)õpilasi ja töötavaid inimesi mõjutasid pensionäridest ja töötutest enam kosmeetilised teemad ja suitsetamise mõju nende välimusele. Pildid, mis seostusid viljakuse, impotentsuse ja rasedusega, mõjutasid enim 16-39-aastaseid uuringus osalejaid.
Uuringu kokkuvõttes oli kirjas, et kindlad pildid mõjutavad kindlat sihtgruppi, seega võiks kaaluda suitsetamisest loobumise propageerimisel sihtgrupi põhist lähenemist, paigutades sobivad pildid ja tekstid brändidele, mida ostavad enim kindlad sihtgrupid.
Professor Brian Williams aga lisas, et šokeerimise taktika ei ole ainus lahendus. «Mis meil praegu puudub, on pildid ja sõnumid, mis julgustaksid inimesi astuma järgmist sammu suitsetamise maha jätmises,» ütles ta.
Uuring avaldati ajakirjas Health Education Journal.