Kuigi päästeameti andmetel on 112 hädaabikõnede menetlemise aeg 20 sekundi võrra pikenenud, ei ohusta see Tallinna kiirabi peaarsti Raul Adlase sõnul kiirabi tööd.
Päästeameti rahahäda kiirabi tööd veel ei ohusta
«Kiirabi väljakutsed jagatakse juba algselt nelja kiiruskategooriasse, kus paari esimese küsimusega selgitatakse välja eluohtlikus seisus väljakutsed - nende hulk on väga väike,» selgitas Adlas.
Sellised väljakutsed saavad tema sõnul esmajärjekorras ja väga kiiresti teenindatud, nendega, kus inimese elu ei ole ohus, võib aga veidi rohkem aega minna. «See 20 sekundit küll ei ole mingi oluline aeg, mis kiirabi tööd segama peab,» nentis Adlas.
Päästeameti peadirektor Kalev Timberg selgitas, et nii kaua, kui päästeamet ei pea töötajaid koondama hakkama, ehk siis vähemalt selle aasta lõpuni on tavaolukorras tööl piisavalt inimesi ja mingit probleemi ei ole.
Kuid olukorras, kus kõnede arv oluliselt kasvab - näiteks metsatulekahju või tormi korral - oli varem võimalik kutsuda vabast vahetusest inimesi juurde, kes kõnesid vastu võtaks ja inimestega räägiks. Nüüd pole see Timbergi sõnul enam võimalik, kuna palgafond on viidud miiinimumini ja ületundide eest maksmiseks pole lihtsalt raha.
«Näiteks viimase lumetormi ajal meil kõnede hulk kasvas peaaegu 10 korda,» rääkis Timberg. Just sellisel juhul ähvardab kõne menetlemise aeg pikeneda, sest võrreldes varasemaga pole võimalik lisajõudu appi kutsuda. Samuti pikeneb Timbergi sõnul kõnede vastuvõtmise aeg - kui praegu on see kuni 15 sekundit, siis pikeneda võib see kuni 20ni.
Kui aga järgmisel aastal tuleb töötajaid koondada, võib see tähendada pikemat oote- ja menetlusaega ka tavaolukorras.