Peedimahl kasvatab vastupidavust

Peedimahl kasvatab vastupidavust

FOTO: SCANPIX

Briti Exeteri ülikooli uurijate kinnitusel kasvatab peedimahla joomine vastupidavust.

Teadlased avastasid, et peedis ja selle mahlas leiduv nitraat vähendab hapnikuvajadust ning sportimisel ei väsita nii kiiresti, vahendab BBC väljaannet Journal of Applied Physiology.

Varasemad uuringud on näidanud, et peedimahl alandab vererõhku.

Teadlaste arvates võib peedimahl leevendada südame- ja veresoonkonna ja hingamisteede haigusi ning anda sportlastele vastupidavust.

Uuringus võeti vaatluse alla mehed vanuses 19 – 38 eluaastat.  Esimesele grupile katsealustele anti 500 milliliitrit peedimahla päevas kuue päeva jooksul. Samal ajal pidid mehed läbima mitu sportlikku testi, kaas arvatud jalgrattasõit.

Teisele grupile katsealustele kuue päeva jooksul platseebot, mustsõstramahla, ning lasti samuti sportlikud katsed teha.

Peedimahla joonud katsealused suutsid ilma väsimata sõita 11, 25 minutit. See on 92 sekundit kauem, kui mustsõstramahla saanute grupi tulemus.

Ka märgati peedimahla joonutel vererõhu alanemist.

Teadlased ei ole veel täiesti suutnud välja selgitada, kuidas peedimahlas sisalduv nitraat aitab sportijate vastupanuvõimet tõsta.

Arvatakse, et peedist saadav nitraat muutub organismis lämmastikoksiidiks, mis aitab sportimise ajal hapniku tarbimist vähendada.

Uuringut juhtinud Andy Jonesi sõnul olid nad üllatunud, et peedimahl võib aidata sportlikke tulemusi parandada.

«Olen kindel, et nii professionaalsed kui ka amatöörsportlased on meie uuringust ja selle tulemusest huvitatud ning soovivad seda katsetada. Ka aitaks peedimahl neid, kellel ei ole nii hea sportlik vorm ja tahaksid seda natukene parandada,» lisas uurija.

Teadlaste sõnul on vaja teha veel lisauuringuid, et jõuda jälile, kuidas peedimahla mehhanism täpselt toimib.

Tagasi üles