Vanemate pandud nimi võib lapse haridusteel otsustavat rolli mängida, väidavad Saksa teadlased.
Vale nimi võib lapsele saatuslikuks saada
Saksamaal Oldenburgi ülikoolis korraldatud uuringust selgus pisut ehmatav tõsiasi, et paljud põhikooliõpetajad lasevad end mõjutada nimedega seotud eelarvamustel, kirjutab Welt Online.
Õpetajatel on välja kujunenud teatud ootused laste võimekusele ja käitumisele, seda pelgalt nime peale vaadates.
Saksa pedagoogide alateadvuses on heas kirjas sellised nimed, nagu Charlotte, Sophie, Marie, Hannah, Maximilian, Alexander, Simon, Lukas ning Jakob. Sellenimelisi lapsi peetakse üldiselt sõbralikeks, võimekateks ja korralikult käituvateks.
Seevastu neid, kes kannavad võõrapärasemaid nimesid Chantal, Mandy, Angelina, Kevin, Justin või Maurice peetakse pigem nõrkadeks ning käitumisraskustega lasteks.
Nendest eriti negatiivsena mõjub sakslaste alateadvusele nimi Kevin.
Stereotüüpne suhtumine võib õpilased juba varakult kastidesse jagada, millest on hiljem raske välja rabeleda, hoiatavad eksperdid.
Valdav osa põhikooli õpetajatest seostab lapse isikuomadusi tema nimega täiesti alateadlikult. Vaid väga väike osa pedagoogidest suudab end hoiakutes kriitilisema pilguga jälgida.
Eksperdid panevad lapsevanematele südamele, et nimepanekul ei tasu kindlasti eeskuju võtta filmistaaridest. Liiga fantaasiaküllane nimi võib lapsele hoopis negatiivselt mõjuda.
Järelduste tegemisel võtsid teadlased aluseks kahe tuhande põhikooliõpetaja poolt täidetud anonüümsed ankeedid.
Saksamaa eelmise aasta kõige populaarsemad tüdrukunimed olid: Sophie/Sofie, Marie, Maria, Anna/Anne, Johanna, Leonie, Lena, Hannah/Hanna, Mia ja Charlotte. Poistenimede esikümnesse kuulusid Maximilian, Alexander, Leon, Paul, Luca, Felix, Elias, Lukas/Lucas, David ja Tim.