Klaasitäis paksu kollast veresoontega läbistatud inimrasva on viimane relv Ameerika rasvumisvastases sõjas. Šokireklaamid sloganiga «Kas te kallate kilosid juurde?» on suunatud miljardite varjatud kalorite pihta, mida ameeriklased janu kustutamisel kõrist alla kallavad.
Uus rasvumisvastane reklaam šokeerib newyorklasi
Nimelt tarbivad ameeriklased iga-aastaselt 15 miljardit gallonit ehk ligi 57 miljardit liitrit karastusjooke, kirjutab
.
Kilode juurdekallamise kampaania, mis jookseb läbi kogu New Yorgi metroosüsteemi, kestab plaani järgi kolm kuud ning on osaks linnavalitsuse võitlusest oma elanike rasvumisega. Kampaaniat toetab ka blogi, kus lugejad saavad postitada oma küsimusi, millele vastavad linna tervishoiuametnikud.
Ameeriklased tarbivad praegu igapäevaselt keskmiselt 200 kuni 300 kilokalorit rohkem kui 30 aastat tagasi. Osaliselt on selles süüdi üha suurenevad toiduportsjonid, kuid lisaks kallavad ameeriklased üha rohkem kaloreid kõrist alla karastusjookidega. Üks 550-milliliitrine suhkruga magustatud jook võib sisaldada kuni 17 lusikatäit suhkrut.
New Yorgi linnavalitsus on juba suutnud piiri panna transrasvade kasutusele. Kohvikutele, restoranidele ja kiirtoidukohtadele on pandud kohustus esitada menüüdes toitude kalorsust, vaesematesse linnaosadesse on pandud puuviljaautomaate ning väikesi poode on õhutatud müüma värskeid puu- ja köövilju.
Linna psühhoterapeut Jonathan Alpert märkis, et šokireklaam töötab - antud juhul ütleb see inimesele: «Vaata, mida sa oma kehaga teed!».
New Yorgi tervishoiuosakonna uute sotsiaalreklaamide seas on ka suitsetamisvastased reklaamid, kus esineb mitme suitsetamisest tingitud haiguse tõttu amputeeritud sõrmega naine ning röntgenpilt vähist haaratud kopsudest.
Reklaami kritiseerijad ütlevad, et šokireklaam võib osutuda nii eemaletõukavaks, et inimene vaatab lihtsalt sellest kõrvale ilma sõnumit kätte saamata.