Noorsotside juhatuse kinnitusel ei ole viimaste aastate reklaami-ja müügipiirangud suutnud massilisele alkoholi tarbimisele piiri panna, mistõttu tuleb tuleks tõsiselt mõelda alkoholireklaami täielikule keelustamisele.
Noorsotsid: alkoreklaam tuleb keelustada
Noorsotsid liitusid 2007. aastal Alkoholivaba Eesti manifestiga, mis kutsus alkoholireklaami keelustama.
«Lootsime tollal, et ettevõtjad võtavad seda algatust tõsiselt ning loobuvad eeskätt noortele suunatud alkoholireklaamist, mis seostavad joovastavaid jooke ilusa ja atraktiivse eluga. Taolise võltspildi õnge lähevad just noored inimesed,» ütles noorsotside poliitikavaldkonna juht Martin Kirs.
Tema sõnul ei ole need lootused paraku täitunud. Just jõulude eel on teleekraanidele paisatud erinevaid lahjemate alkohoolsete jookide reklaame, mille sihtgrupiks on noored.
«Alkoholitootjad ja –müüjad saaksid soovi korral panna paika reeglid, kuidas ennetada alaealiste alkoholi tarbimist,» selgitas Kirs. Taolisest koostööst on olemas ka äsjane ilus näide, kus õlletootjad leppisid kokku kange õlle tootmise lõpetamises.