Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Hambaravifirma sooduskampaania ajas konkurentidel harja punaseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Erik Henno
Copy
Tartu Medicum Dentali hambaarst ja ta assistent koos patsiendiga.
Tartu Medicum Dentali hambaarst ja ta assistent koos patsiendiga. Foto: Sille Annuk

Tartu hambaravifirma Medicum Dental pakkus kevadel avamise puhul hambaravi poole hinnaga. Konkurente ajas selline käik vihale ja hambaarstide liit uuris tervishoiuametilt, kas uus hambaravifirma ei riku reklaamiseadust.

Tervishoiuamet tegigi kindlaks, et Medicum Dental on tõepoolest rikkunud reklaamiseadust ning amet pidas vajalikuks trahvida firmat 6000-krooniga, vahendas Reporter.ee videolõik.

«Reklaamiseadus lubab tervishoiuteenuse osutajal teatada enda kohta, kus ta tegutseb, kes ta on, milline on tema kvalifikatsioon ja milliseid tervishoiuteenuseid ta osutab. Reklaamiseadus ei luba teatada, mis on nende teenuste hind ning milliseid soodustusi tehakse teenuse osutamise käigus teenuse saajale,» rääkis tervishoiuameti peadirektor Üllar Kaljumäe. «Medicum Dental polnud ainukene, kes selle perioodi jooksul saanud sarnastel asjaoludel trahvi.»

Medicum Dental ei jätnud aga jonni ning lasi hinnad uuesti alla. «Kellelegi ilmselt ei meeldi see meie turule tulemine,» sõnas firma juhatuse liige Arvi Vask. «Meie ajame oma asja ja arvame, et tervishoiuteenuste turul, eriti selles osas, mis puudutab patsiendi enda poolt makstut, peaks ka valitsema turureeglid.»

Vase hinnangul on hambaarstide liidu kaebuse näol tegemist otsitud põhjusega, sest reklaami teevad tegelikult kõik. Firma pöörduski konkurentsiametisse, et selgeks teha, kas Eesti hambaraviturul valitseb vaba konkurents või määratakse hinnad kartellikokkulepetega. Konkurentsiameti teatel neil praegu puudub igasugune info kartellikokkulepete kohta.

Hambaarstide liidu presidendi Piret Väli sõnul kannatab odavate hindade tõttu kvaliteet ja seega pole tegemist kliendile vastutuleku, vaid pigem kliendi petmisega, teatas uudistesaade.

Tagasi üles