Heas füüsilises vormis õpilased saavad paremaid hindeid
Uuringu läbi viinud California ülikooli teadlased eesotsas William J. McCarthyga hindasid noorte füüsilist vormi selle põhjal, kui kiiresti nad suutsid läbida ühe miili pikkuse distantsi, kirjutab Reuters.
Selgus, et vahemaa aeglasemalt läbinud õpilased said kontrolltöödes halvemaid tulemusi, kusjuures iga rajal kulutatud lisaminut tähendas punkti võrra madalamat tulemust.
McCarthy sõnul peaksid laste akadeemilist võimekust tõsta tahtvad koolid ja lapsevanemad sellest omad järeldused tegema. Ta ütles, et aju optimaalse toimimise jaoks on oluline säilitada tervislik kehakuju ja kasuks tuleb ka aeroobne vastupidavus.
Uuringus osales ligi 2000 põhi- ja keskkooliõpilast. McCarthy uurimisrühm võrdles nende füüsilist vormi ja kehakaalu standardsete matemaatika-, lugemis- ja keeletestide tulemustega.
32 protsenti noortest olid ülekaalulised ja 28 protsenti rasvunud. Miili pikkune distants tuli läbida tasasel maastikul ning selleks oli aega maksimaalselt 15 minutit. Poistel kulus selleks keskmiselt 10 ja tüdrukutel 11 minutit.
Ligi kaks kolmandikku õpilastest sai tulemuse, mis ei vastanud nende vanust ja sugu arvestavale riiklikule standardile. Neil noortel, kelle tulemus standardile vastas või selle ületas, oli kontrolltööde keskmine hinne parem kui halvemas füüsilises vormis eakaaslastel.
Ülekaalulised ja rasvunud õpilased said kontrolltöödes tunduvalt kehvemaid tulemusi kui normaalkaalus osalejad.
Uurimisrühma sõnul tuleks korraldada edasisi uuringuid, selgitamaks välja, miks hea aeroobne vorm akadeemilist sooritust parandab.