Tervisekontroll on paljudele tööandjatele mõttetu kohustus

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tervisekontrolli korraldamise mõte jääb paljudele tööandjatele segaseks. Pildil mõõdab töötervishoiuarst Tiia Piho patsiendil vererõhku.
Tervisekontrolli korraldamise mõte jääb paljudele tööandjatele segaseks. Pildil mõõdab töötervishoiuarst Tiia Piho patsiendil vererõhku. Foto: Margus Ansu

Tervisekontrolli mõte jääb paljudele tööandjatele arusaamatuks ja nii suhtutakse sellesse kui seadusega ettenähtud kohustusse, mida tuleb täita vaid seetõttu, et inspektor seda nõuab.

Sellisele järeldusele jõudis tööinspektsioon möödunud aasta lõpus tehtud sihtkontrolli käigus.

Lisaks sellele, et tervisekontrolli korraldamise mõte jääb tööandjatele segaseks, ei täida osa neist ka töötervishoiuarsti soovitusi. Ettevõtetest, kus tervisekontroll läbi viidi, ei järginud 17 protsenti arsti ettekirjutusi.

Samuti ei ole tööandjad varmad esitama arstile ettevõtte riskianalüüsi. Viimase olemasoluta on aga arstil väga keeruline tuvastada töökeskkonna ohutegureid ja töötaja terviseriske.

«Vajalik oleks, et tõuseks nii tööandjate- kui ka töötajatepoolne teadlikkus enda tervisest ja selle kaitsmisest, et ei saaks aastaid hiljem nentida kahetsusega, et algul kaotati raha pärast tervis ja pärast tervise pärast raha,» kommenteeris inspektsiooni töötervishoiu spetsialist Silja Soon.

Siiski ei ole tervisekontrolliga seonduvad probleemid vaid tööandjate süü, inspektsiooni hinnangul leidub kitsaskohti ka arstide töös. Näiteks tekitavad probleeme tervisekontrolli otsused, mis pole piisavalt selgelt sõnastatud ja jäävad töötajale tutvustamata.

Veel jäi inspektoritele silma sobimatute ruumide kasutamine tervisekontrolli läbiviimiseks.

«Tihti teostatakse tervisekontrolli ettevõtte puhkeruumides, kus ei ole täidetud meditsiiniliseks läbivaatuseks ka elementaarseid tingimusi. Tööandjad ei ole enamasti nõuetest teadlikud ning teenusepakkuja kasutab seda kurjasti ära,» märkis Soon.

Olukorra parandamiseks peaks inspektsiooni ettepanekute järgi tõhustama järelevalvet töötervishoiuteenuse pakkujate üle, täiendama tervisekontrolli otsuse vormi ning koostama tööandjatele ja töötajatele infomaterjalid, mis selgitaksid tervisekontrolli eesmärke ja kasutegureid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles