Täna sotsiaalministeeriumis toimunud digiretsepti teemalisel koosolekul otsustati, et digiretsepti süsteemi ei sulgeta ühelegi osapoolele.
Digiretsepti süsteem jääb tööle
Töökindluse tagamiseks on lähiaja esimeseks prioriteediks süsteemile võimsuse lisamine, vahendas sotsiaalministeeriumi pressiesindaja.
Haigekassa juhatuse esimehe Hannes Danilovi sõnul on suurimaks mureks see, et inimesed ei saa teinekord süsteemi ülekoormuse tõttu mõistliku ajaga apteegist ravimit välja osta.
«Seetõttu soovitame lähikuudel arstidel esimese valikuna välja kirjutada paberretsept. Selline teguviis vähendab süsteemi ülekoormuse ohtu. Meie samal ajal tegeleme edasi süsteemi tõhustamisega,» ütles Danilov.
Koosolekul tõdeti, et digiretseptide alusel saab ravimeid apteegist välja osta. Kuid seniks, kuni süsteemi võimsust suurendatakse on arsti ja patsiendi vaheline
kokkulepe see, millist retseptivormi eelistatakse, kas paberkandjal või digitaalset.
E-tervise osakonna juhataja Pille Kinki sõnul oli otsus digiretseptiga edasiminekute suhtes ühine. «5. mail kohtume taas, et vaadata üle süsteemi arendused ja teha järgmised otsused,» lisas ta.
Tõrgetest teavitatakse infosüsteemide arendajaid ning apteekide, arstide ja haiglate esindajaid e-kirja teel. SMS-sõnumiga teavitatakse tõrgetest kõiki apteekreid, kes on selleks soovi avaldanud.
Alates 1. jaanuarist 2010 on koostatud 1 452 455 digiretsepti ja ravimeid välja ostetud 826 730 retsepti alusel. Digiretsepti süsteemiga on liidestunud üle 90 protsendi apteekidest.
Tänasel koosolekul osalesid sotsiaalministeeriumi, haigekassa, arstide ja apteekrite esindajad. Koosolekul arutati nii hetkeolukorda kui ka tulevikuväljavaateid