Eriarstile pääsemiseks seisti varahommikust saati sabas

Arst.

FOTO: SCANPIX

Kuressaare polikliinikus ulatus reede hommikul järjekord registratuuriletist välisukseni. Nõnda jagus sabas seisvaid inimesi mitmeks tunniks ning põhjuseid oli sel mitu.

Nimelt teadsid inimesed, et algab eriarstidele vastuvõtuaja registreerimine järgmisteks kuudeks ning endale sobiva aja kindlustamiseks tuli mõni inimene polikliiniku juurde ootama juba enne, kui polikliiniku uks avati, kirjutab Saarte Hääl.

Järjekorras olnud naise sõnul tehti polikliinik lahti kell 7.30. Tema jõudis kohale kell 7.50 ja seisis sabas tund aega. Silmaarstiaja ta oma lapsele küll viimaks sai, kuid seda tuleb oodata kuu aega. Teine naine jõudis polikliiniku juurde enne kella 8. «Järjekorras kuulsin, et mõned olid juba kell 6.15 kohale tulnud,» märkis ta.

Üks nördinud proua rääkis aga, et tema üritas poole tunni vältel tulutult arstiaega telefonitsi saada. Keegi registratuuris telefonile ei vastanud ja kõne katkes järjepidevalt. Tema soovis aega kirurgi juurde ja otsustas seega polikliinikusse minna, lootuses, et seal näkkab paremini.

Kohapeal rabas tedagi järjekorra pikkus. Tal tuli oodata 45 minutit enne, kui ta endale arstiaja sai. Samas oli ta nördinud, et kirurgi vastuvõttu tuleb tal oodata detsembrini. «Mõni peab oma vastuvõttu ootama isegi jaanuarini, see ei ole normaalne!»

Kuressaare haigla juhatuse esimehe Viktor Sarapuu sõnul on rahva seas paraku endiselt levinud info, et eriarstiaegu pannakse kinni ühel kindlal päeval. Umbes pool kuud tagasi otsustas haigla tegelikult just taoliste olukordade vältimiseks, et eriarstile registreerimine toimub jooksvalt. Teabe edastamisega laiemale avalikkusele ei pääsetud aga haiglajuhi väitel suures valimiste eelses infomöllus löögile.

Sarapuu kinnitusel püüdsid haigla töötajad eelnevalt läbi helistada vähemalt need patsiendid, kes olid tagasi kutsutud, et järjekorda pole tarvis tulla. Osa sai info kätte, osa mitte ning nõnda jäi valdavale osale senine teadmine.

Segadust tekitas ka see, et üks registratuuri töötajaist teadis haigla juhi sõnul endiselt registreerimise vana korda. «Kui keegi talle helistas, oli ta öelnud, et tulgu inimene 25. oktoobril,» tunnistas haigla juht, lisades, et nüüdseks on ka kõnealusel töötajal viimaks uus registreerimise kord selge.

Suurema segaduse tekitas takkapihta see, et reede hommikul kukkus haigla telefonivõrk kokku.

Üritati teha üle 8000 kõne

Haigla juhi sõnul on täiesti mõistetav, et selline asi helistajaid ärritada võis. «Me ka ei teadnud, et telefonijaamaga selline lugu juhtus. Saime teada alles siis, kui meil ka teised telefonid majas tummaks jäid,» selgitas ta. Sellele järgnes kiire tegutsemine ja side taastati.

Samas sõnas üks pärastlõunal kella 15 paiku toimetusega ühendust võtnud kodanik, et tal pole senimaani õnnestunud registratuuri telefonitsi kätte saada, ehkki ta on üritanud hommikust saati. Helistajaid on sedavõrd palju, et löögile pole ta pääsenud.

Sarapuu sõnul üritati kahe tunni jooksul telefonitsi haiglaga ühendust saada 8300 korral. Esimese kolmveerandtunni jooksul tehti seejuures üle 5000 kõne. 90 protsenti inimestest soovis Sarapuu sõnul eile aega silmaarsti juurde. Seega rõhutas ta veel kord, et inimesed võiksid julgemalt käia ka prillipoodides optometristide jutul. Lisaks tegutseb Kuressaares veel üks silmaarst, seega pole tarvidust just haiglasse silmaarstile minna.

Pärast kella 10 hommikul oli registratuuris ootamas veel kümmekond inimest, kuid neile selgitati, et nad võivad vabalt tulla aega panema ka järgmisel nädalal. Samas möönis Sarapuu, et ootejärjekord on siis ilmselt juba pikem kui paar kuud.

Tagasi üles