Mis toimub ajus ostlemise ajal?

Tiina Kaukvere
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil on tavapärane magnetresonantstomograaf.
Pildil on tavapärane magnetresonantstomograaf. Foto: Liis Treimann

Bangori ülikooli teadlased püüavad magnetresonantstomograafi abil teada saada, mis toimub ajus iganädalase suure poeretke ajal.

Selleks kasutatakse spetsiaalset üle kolme miljoni euro maksvat magnetresonantstomograafi. Poeskäik on simuleeritud, inimene näeb seda seadme sees olevalt ekraanilt, vahendab BBC.

«Teame varasematest uurimustest, et aju toimib ebaloogiliselt, kui inimest ümbritseb suur infomüra,» ütles uurimuse juht Phillip Adcock, kirjutab BBC. «Peaaegu 20 protsenti ostjatest panevad sooduspakkumisi korvi, isegi kui need on kallimad kui produktid, mida inimene tavapäraselt ostab. Ligi pooled aga väldivad pakkumisi, milles lubatakse, et kui ostad ühe toote, saad teise kauba peale. Eelistatakse ühte toodet,» lisas Adcock, kelle sõnul on eesmärk nüüd teaduslikult välja selgitada, mis ajus ostlemise ajal toimub.

Esimesed tulemused näitavad, et klient suudab ratsionaalselt mõelda vaid esimesed 23 minutit, mil ta poes viibib. Pärast seda teeb inimene pigem emotsionaalseid otsuseid. Pärast 40 minutit aju aga väsib ja igasugune ratsionaalsus kaob.

Magnetresonantsromograafia uuringut kasutatakse tegelikult näiteks peaaju, lülisamba, seljaaju haiguste kindlaks tegemiseks, kuid Bangori ülikooli doktori Paul Mullinsi sõnul on see hea vahend saamaks aru ka inimese psüühikast. Nii saame me paremini aru, kuidas aju erinevatele pakkumistele reageerib.

Vaata pilti uuringust siit.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles