Firma juhatuse liige, kiirabi juht Ave Põlluste, kes sisejuurdluse korraldas, teatas: «AS Karell Kiirabi Loksa brigaad saab väljasõidu korralduse häirekeskusest, kes operatiivbrigaadide tööd koordineerib. Sel päeval pole meil registreeritud väljakutseid, mis oleksid teie kirjeldatuga seotud. Seepärast ei saanud meie personal keelduda nimetatud patsiendi juurde sõitmast.»
Tegelikult võtavad telefonile 112 tehtud kõnesid vastu häirekeskuse erinevad osakonnad, mis asuvad Eesti eri paigus. Just seal töödeldakse teateid ja spetsialist võtab vastu otsuse: kutse tagasi lükata või brigaad välja saata. Põlluaas soovitas pöörduda Põhja häirekeskusse, kelle töötajad sel päeval Marina arsti medõega rääkisid ja kõige järgi otsustades Loksa brigaadile teadet edasi ei andnud.
Keskuse arenguosakonna ekspert Edvi Freiberg ütles, et nende andmetel tuli 27. novembri hommikul telefonile 112 kõne Loksa meditsiiniõelt, kes palus saata välja kiirabibrigaadi, et viia perearsti soovituskirjaga patsient Merimetsa haiglasse. Haige vastuvõtt oli päev varem haigla arstiga kooskõlastatud.
«Antud juhul ei saatnud keskus kiirabibrigaadi, sest vastavalt Eestis kehtivale korrale ei osuta operatiivvalvebrigaadid transporditeenust, et toimetada patsient plaanilisele arsti vastuvõtule,» selgitas Freiberg.
«Häirekeskus püüdis leida lahendust, võttes ühendust nendega, kes transporditeenust pakuvad, ja nendega, kes võiks selle eest maksta, ja informeeris sellest medõde. Meil on väga kahju, et abivajajale ja tema lähedastele jäi mulje, nagu oleks keskus keeldunud kiirabibrigaadi saatmast.»
Marina kinnitas, et just keskusest oli talle soovitatud pöörduda abi leidmiseks omavalitsuse poole. Keskuse esindaja selgitas, kuidas võib niisugusel juhul toimida: «Transpordi korraldamiseks inimesele, kel on vaja jõuda haiglasse või arsti vastuvõtule, on kolm võimalust. Esimene: transpordi tellib perearst ja tasub kulud oma eelarvest. Teine: kõike korraldab ja maksab kohalik omavalitsus. Kolmas: patsient leiab ise sõiduki ja ka tasub selle eest.»