Päevatoimetaja:
Marilin Vikat
Saada vihje

E-kiirabi lahendust hakatakse katsetama sügisel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eger Ninn
Copy
Kiirabi
Kiirabi Foto: Mihkel Maripuu

Konverentsil «Kiirabi 2010» selgitas Tartu kiirabi juhatuse esimees Ago Kõrgvee, et mobiilse töökoha tarkvara ehk e-kiirabikaardi prototüüp saab olema pilootasutuses kasutatav tänavu novembrist.


Järgmise aasta esimesel poolel peaks kasutajaliides olema välja kujunenud nii, et pilootasutus saaks selle lõplikult aktsepteerida. Sellele järgneks aasta teisel poolel üle-Eestiline juurutusprotsess, kirjutas meditsiiniuudiste portaal med24.ee

Tartu kiirabi juht selgitas, et kiirabikaardi täitmine ei tohi rohkem aega võtta, see peab minema lihtsamaks, kui seni käsitsi täites. Peale patsiendi isikukoodi sisestamist peaksid automaatselt tulema aegkriitilised andmed – see peaks kvaliteeti ja tulemust parandama. Enne üleriigilist kasutuselevõttu viiakse läbi pilootprojekt Tartu kiirabis. «Piloodi käigus selgitatakse välja vead ja probleemid ning minnakse edasi järgmisesse faasi,» rääkis Kõrgvee.

E-kiirabi tehniline võimalus annab selle, et kiirabi näeb ja haldab infot, mis on tekkinud enne visiiti ja samas on ka ise nähtav. Kõrgvee sõnul on e-kiirabi eesmärk parandada kättesaadavust ja kvaliteeti, integreerida kogu ülejäänud tervishoiusüsteemi toimimisega ning loomulikult tagada ka majanduslik ja meditsiiniline efektiivsus.

«Kõik infosüsteemi kasutajad koolitatakse. Midagi keerulist e-kiirabikaardi täitmisel olla ei tohiks, sellega peaks kõik hakkama saama,» arvas Kõrgvee. «Kiirabikaarti on võimalik kindlasti ka välja printida. Näiteks välismaalasele või surma korral. Kiirabikaarti on võimalik täita ka offline´is, internetialasse sisenedes saadetakse kaart serverisse automaatselt,» lisas Kõrgvee.

E-kiirabi võimaldab näiteks saada patsiendi kohta tagasisidet, kuidas tal haiglas edasi on läinud. Töötajatel on võimalik saada tagasisidet oma tegevuse kohta.

«Brigaadipidaja saab automaatselt välja selgitada ebaprofessionaalsed kaarditäitmised ja kahe silma vahele hakkab tõenäoliselt jääma vähe asju. Saame kiirabitöö tegelikke tulemusi hakata võrdlema,» selgitas Kõrgvee.
 

Tagasi üles