Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Tartu kiirabi: autojuhid sõidavad suhteliselt professionaalselt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Arno Saar / Õhtuleht

Tartu kiirabi juhatuse esimees Ago Kõrgvee sõnul ei saa kiirabi liikumine olla alati ideaalne - tema hinnangul on kiirabiautojuhtide sõitmine heal tasemel.


«Üldiselt meie kiirabi autojuhid käituvad siiski suhteliselt professionaalselt. Norida võib igasuguste asjade üle. Ma usun, et need märkused, mis on kõrvaltvaataja silmade läbi tehtud, need on igati asjakohased. See teravdab tegelikult ka ülejäänud töötajate tähelepanu,» rääkis Kõrgvee.

«Muidu me harjume ju ära, et see inimene sõidab nii ja teine sõidab naa, aga siis me hakkame ise ka nägema, et teatav juhtimisstiil võib sisaldada endas teatavaid riske. Ülejäänud peavad siis meelde tuletama ja tähelepanu juhtima, ja mitte ainult brigaadi koosseisus vaid ka tööandjale andma teada,» lisas ta.

Tartu kiirabi juhi sõnul on kõige olulisem see, et kiirabi tegevus tagaks nii töötajate kui patsiendi ohutuse: «Oluline on see, et sõitmine peab olema ohutu, et kiirabiautojuhid sõidaksid ohutult, tagades ohutuse nii brigaadile, patsiendile kui ka ülejäänud kaasliiklejatele.»

Autojuhte kontrollitakse reaalajas autodele paigutatud GPRS-positsioneerimisseadmete abil. «Me näeme, millise kiirusega nad liiguvad ja millist marsruuti mööda. Selles mõttes on kontroll praktiliselt nende üle olemas,» ütles Kõrgvee.

Ka turvavöö kasutamist peab Kõrgvee oma autojuhtide puhul heaks. «Meil on kõikides autodes hoiatussildid olemas ja üldiselt ka kiirabibrigaadi liikmed ise tuletavad meelde, kui mingil põhjusel on meelest ära läinud,» kirjeldas ta.

Kiirabiautojuhti tööle võttes eelnevat sõiduoskuste testimist Tartu kiirabi siiamaani otseselt teinud pole. «Aga meil on terve rida juhtivaid inimesi, kes kaasa sõidavad, enne kui see otsus langeb ja meil on ka nelja kuuline katseaeg, nagu igal pool mujal. Me tegelikult ikkagi veendume selles, et inimene järgib teatavaid reegleid ja ohutusnõudeid,» lisas Ago Kõrgvee.

Kiirabiautodega juhtub õnnetusi tema sõnul suhteliselt vähe, enamik on tavalised plekimõlkimised.
 

Tagasi üles