Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Tallinki laeval lifti uste vahele jäänud laps jäi kvaliteetse arstiabita

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Pilt lapse käest: alumised plaastrid on laevaarsti pandud, pealmised pani ema ise.
Pilt lapse käest: alumised plaastrid on laevaarsti pandud, pealmised pani ema ise. Foto: Erakogu.

Ema, kes pöördus oma väikelapse katkise käega Baltic Queen’i reisilaevas arstikabinetti, šokeeris tohtri ebakompetentsus ja hoolimatus. Praegu kaalub laevafirma, kas antud inimene on sobiv jätkama laevaarsti ametis.

«Minu 2,5-aastase tütrekese käsi jäi lifti ukse vahele, kui olime sauna minemas. Lasin lifti alarmkella ja üritasin sõbrannaga lapse kätt kätte saada. Lõpuks tuli minu hõikamise peale appi üks laevatöötaja, kelle abiga saime ust loksutades lapse käe lifti uste vahelt kätte,» kirjeldas 20. jaanuaril Baltic Queen reisilaevaga Stockholmis kruiisil käinud lapsevanem.

Parajasti viiendal tekil olnud reisijad saadeti kuuendale tekile infotöötaja juurde, sealne töötaja saatis nad aga tagasi viiendale korrusele, kus asus esmaabikabinet.

«Mõne aja möödudes tuli kohale mees, kellel oli rinnal doktori silt. Ma väga vabandan, aga kabineti uksetagune oli lapse verd täis tilkunud ja see mees oli nii osavõtmatu. Kõige olulisem oli tal täita kaustik nime ja andmetega ning alles siis süveneda juhtunusse. Peale desinfitsaatoriga käe pritsimist pandi lapse näppudele plaastrid ning oligi kõik,» rääkis ema.

Ta lisas, et oli juhtunust niivõrd šokis, et kaotas oma kaine mõistuse. «Meditsiiniharidusega inimene oleks ikka käe sidemega kinni sidunud, mitte pannud plaastreid, mis haava ummuksisse ajavad. Peale oleks pidanud panema külmakoti, mis vähendab turset ning muljumisest tingitud valu, usun et selliseid abivahendeid peaks ikka arstikabinetis olema,» leidis ta.

«Kunagi ei tea, mis elus võib ette tulla. Sellel laeval aga minul küll turvatunnet pole. Et kui minuga midagi juhtuma peaks, siis oskaks keegi mulle meditsiinilist abi anda,» tõdes lapsevanem.

Loo moraal on tema sõnul see, et meditsiinilised teadmised ja esmaabikotike tuleb ise reisile kaasa võtta.

Tallink palub vabandust

«Tänaseks kogutud info põhjal tunnistame, et laevaarsti käitumises oli puudujääke. Vaatamata asjaolule, et lapse vigastused polnud otseselt ohtlikud, oleks arst pidanud pöörama lapsele ja tema emale rohkem tähelepanu ja näitama üles hoolivust. Tallink vabandab nii ema kui lapse ees,» kommenteeris Tallink Grupi müügi ja turundusjuht Marina Jõgi.
 
Ta lisas, et Tallink soovib pakkuda oma reisijatele kvaliteetset teenindust ja selle üheks osaks on vajadusel ka kvaliteetne esmaabi laevas. «Hetkel analüüsime, kas antud inimene on sobiv jätkama laevaarsti ametis reisilaeval ja langetame lähiajal vastava otsuse.»

Tagasi üles