Viagra kasutajad riskivad kurdiks jäämisega

Viagra tarvitajad, kes märkavad kuulmise nõrgenemist, peaksid kohe arsti poole pöörduma

FOTO: SCANPIX

Tuntud erektsioonihäirete ravimil Viagral on ebasoovitavaid kõrvaltoimeid. Nii võib selle ravimi kasutajat tabada pöördumatu kuulmiskaotus, kirjutab terviseportaal www.huoltamo.com

USA Toidu- ja Raviamet hoiatas juba kolm aastat tagasi, et potentsiravimite Viagra, Cialis ja Levitra kasutajaid võib tabada ootamatu kuulmiskaotus. Nüüd andis järjekordne Birminghami ülikoolis Alabamas läbiviidud teadustöö kinnitust, et kuulmiskahjustuste teket võib seostada ennekõike Viagra tarvitamisega.

Uuringus leiti küll, et ka Viagra (sildenafiil) konkurentide Cialis (tadalafiil) ja Levitra (vardenafiil) tarvitamisel võivad kuulmishäired tekkida, kuid see seos polnud nii ilmne kui Viagra puhul. Kõik kolm ravimit on tugevad PDE 5-inhibiitorid, aidates suguti silelihasrakkudel lõõgastuda, mille tulemusena suureneb verevool peenisesse ja tekib erektsioon.

«Kindlasti tuleks selliseid ravimeid tarvitavaid patsiente rohkem informeerida ebasoovitavatest kõrvaltoimetest ja nende sümptomitest. Ebasoovitavate kõrvalnähtude ilmnemisel tuleb ravimi tarvitamine kohe lõpetada ja arsti poole pöörduda, et kuulmiskahjustus ei kujuneks pöördumatuks,» ütles uuringut juhtinud Birminghami ülikooli epidemioloogiaprofessor Gerald McGwin.

McGwini uuringu raames võeti kokku vaatluse alla 11 500 üle 40-aastast meest, kelle tervisenäitajaid uuriti aastatel 2003-2006. Ilmnes, et PDE 5-inhibiitoreid tarvitanud mehed kurtsid kaks korda sagedamini kuulmise nõrgenemise üle kui mittetarvitajad.

Et PDE 5- ravimid suurendavad verevoolu peenise kudedes, oletavad uurijad, et need võivad samamoodi mõjuda ka kõrva pehmetele kudedele.
 

Populaarne

Tagasi üles