Kiirabibrigaadid võtavad Eesti-Šveitsi koostöös valminud elektroonilise kiirabikaardi kasutusele käesoleva aasta jooksul.
Kiirabibrigaadid hakkavad e-kiirabikaarti kasutama selle aasta jooksul
«E-kiirabikaarti ei ole veel võetud kasutusele igapäevases teenuseosutamises, see on plaanis kasutusele võtta järk-järgult asutuste kaupa selle aasta jooksul,» ütles terviseameti pressiesindaja Iiris Saluri BNSile. «Praegu valmistatakse ette asjakohaseid õigusaktide muudatusi».
Kiirabikaart on kiirabibrigaadi poolt iga juhtumi kohta koostatud elektrooniline dokument. Kiirabikaardi elektrooniliseks koostamiseks, aga ka kiirabitööks vajalike andmete saamiseks nii häirekeskuselt kui ka tervise infosüsteemist on Eesti-Šveitsi koostööprogrammi vahendite eest välja töötatud kiirabibrigaadi mobiilse töökoha tarkvara- ja sidelahendus.
Kiirabikaardi rakendamiseks on soetatud vajalikud seadmed, nagu kaasaskantav arvuti, autos statsionaarselt olev arvuti ja auto sidelahendus. See võimaldab sõltumata teenuseosutamise asjaoludest koostada koheselt elektrooniline dokument, vahetada andmeid elektrooniliselt, salvestada andmeid ja hoida neid tervise infosüsteemi osaks olevas kiirabi kesksüsteemis, kust saab hiljem teha päringuid varem salvestatud andmete kohta. Läbi patsiendiportaali muutuvad kiirabikaardid koheselt kättesaadavaks ka patsientidele endile, tervise infosüsteemi kaudu aga kõikidele teistele patsiendiga tegelevatele tervishoiuteenuse osutajatele, sealhulgas näiteks patsiendi perearstile.