Mandlid parandavad sportlase vastupidavust

Mandlid.

FOTO: SCANPIX

Vastupidavussportlased saavad paremaid tulemusi, kui loobuvad küpsiste ja teiste tärklise- ja suhkrurikastest toitudest ning asendavad nad mandlitega. 

Nii soovitab kaheksat ratturit ja kahte triatleeti vaadelnud Hiina teadlaste uuring, mille tulemused avaldati ajakirjas the Journal of the International Society of Sports Nutrition, vahendab ergo-log.com.

Mandlid sisaldavad monoküllastumata rasva ja võrreldes teiste pähklitega ka suures koguses valku. Valk sisaldab aga omakorda palju aminohapet L-arginiini. Lisaks on mandlites kasulikku fenooli.

Beijingi rahvusliku spordimeditsiini instituudi teadlased tahtsid leida vastust küsimusele, kuidas mõjutab mandlite söömine sportlasi. Nad viisid läbi eksperimendi, kus iga sportlane sai igapäevaselt nelja nädala jooksul 75 grammi (kolm peotäit) mandleid. Võrdluse saamiseks andsid nad teisel ajaperioodil samadele sportlastele mandlite asemel sama kalorsusega küpsiseid.

Pärast nelja nädalat mandlite või küpsiste söömist pidid katselaused kaks tundi järjest ratast sõitma, seejuures 50-60 protsendi juures oma maksimaalsest hapnikutarbimisest (VO2 max). Lühikese puhkuse järel pidid nad uuesti ratast sõitma, seekord nii pika maa, kui nad suutsid sõita 20 minuti jooksul. Nii selgus, et pärast mandlite söömist olid tulemused märkimisväärselt paremad kui pärast küpsiste söömist. 

Samuti kasutasid katsealused 20-minutilise sõidu ajal vähem hapnikku ning põletasid rohkem süsivesikuid, kui nad olid söönud mandleid. 

Teadlased kahtlustavad, et sportlike tulemuste paranemise põhjustas mandlites sisalduva L-arginiini ja fenoolide kombinatsioon.

Tagasi üles