Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Uuring: koolikiusajad õpivad halvemini

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Teelemari Loonet
Copy
Tüüpiline koolikiusaja õpib keskmisest halvemini.
Tüüpiline koolikiusaja õpib keskmisest halvemini. Foto: SCANPIX

Mahukas teadusuuringute analüüs näitab, et koolikiusajateks saavad sagedamini halva õppeedukusega lapsed.

Sellel järeldusele jõudsid USA uurijad, kes analüüsisid 153 viimase kolmekümne aasta jooksul tehtud uuringut, kirjutab Healthday.

Lisaks leiti, et poiste seas esineb koolikiusamist rohkem ning nii kiusajad kui nende ohvrid ei oska hästi sotsiaalseid probleeme lahendada.

«Tüüpiline kiusaja ei oska seoses teistega tekkivaid probleeme lahendada ja samuti on tal akadeemilises plaanis raskusi,» kirjeldas uuringu autor Clayton R. Cook Louisiana ülikoolist.

«Tavaliselt suhtub ta teistesse ja endasse negatiivselt, tuleb konfliktsest ja vähese vanemliku hoolega perest, tajub kooli negatiivsena ja kaaslased avaldavad talle negatiivset mõju,» lisas ta.

«Tüüpiline ohver on enamasti agressiivne, ta sotsiaalsed oskused on puudulikud, ta mõtleb negatiivseid mõtteid, kogeb sotsiaalsete probleemide lahendamisel raskusi, ta on pärit negatiivsest perest, koolist ja kogukonnast ning kaaslased suhtuvad temasse märkimisväärselt tõrjuvalt ja isoleerivalt,» kirjeldas uurija.

Cooki sõnul näitavad analüüsi tulemused, et koolikiusamise vastu peaksid lapsevanemad, koolid ja noored ise jõud ühendama.

«Kodus saaks kasutada vanemate koolitamist, samas kui koolis tuleks laste vahel häid suhteid arendada ja neile probleemide lahendamist õpetada. Samuti tuleks pakkuda akadeemilist abi neile, kel selles vallas raskusi on,» soovitas uurija.

Tagasi üles