Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Internetist elustamise õppimine pole just kõige parem idee

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Rivo Veski
Copy
Ei või iial teada, millal võib esmaabikoolitusel omandatud teadmisi vaja minna. Ka nuku peal õpitud elustamine on oluline oskus.
Ei või iial teada, millal võib esmaabikoolitusel omandatud teadmisi vaja minna. Ka nuku peal õpitud elustamine on oluline oskus. Foto: Sille Annuk

Erinevatesse veebikeskkondadesse üles laetud videolõigud on avardanud plahvatuslikult iseõppijate võimalusi lihvida enda oskusi arvutiekraani tagant lahkumata, olgu selleks kõrgem matemaatika või kitarrimäng.

Värske analüüs vihjab, et vähemalt inimeste elustamise valdkonnas tuleks esitlevasse materjali äärmise ettevaatusega suhtuda, vahendab ERRi teadusportaal.

Rühm Türgi teadlasi otsustas otsida YouTube'ist nelja otsingusõnaga kunstlikule hingamisele ja elustamisele viitavaid 2011-1013 postitatud ingliskeelseid videoid ja hinnata rahvusvaheliselt heakskiidetud eeskirjade alusel, kui informatiivsed ja täpsed need tegelikult on.

Mustafa Serinken Pamukkale'i ülikooli erakorralise meditsiini osakonnast leidis kolleegidega, et 209 sõelale jäänud videost võis standarditele vastavaks pidada vaid 11,6 protsenti.

Nii järeldavad nad töös, et inimesed, kes tõepoolest inimeste elustamist õppida soovivad, võiksid seda teha professionaalide käe all, kuna interneti videotes leiduv õigeks loetav teave on tihti kontekstita väärinformatsioonist eristamatu.

Märksõnad

Tagasi üles