Erinevatesse veebikeskkondadesse üles laetud videolõigud on avardanud plahvatuslikult iseõppijate võimalusi lihvida enda oskusi arvutiekraani tagant lahkumata, olgu selleks kõrgem matemaatika või kitarrimäng.
Internetist elustamise õppimine pole just kõige parem idee
Värske analüüs vihjab, et vähemalt inimeste elustamise valdkonnas tuleks esitlevasse materjali äärmise ettevaatusega suhtuda, vahendab ERRi teadusportaal.
Rühm Türgi teadlasi otsustas otsida YouTube'ist nelja otsingusõnaga kunstlikule hingamisele ja elustamisele viitavaid 2011-1013 postitatud ingliskeelseid videoid ja hinnata rahvusvaheliselt heakskiidetud eeskirjade alusel, kui informatiivsed ja täpsed need tegelikult on.
Mustafa Serinken Pamukkale'i ülikooli erakorralise meditsiini osakonnast leidis kolleegidega, et 209 sõelale jäänud videost võis standarditele vastavaks pidada vaid 11,6 protsenti.
Nii järeldavad nad töös, et inimesed, kes tõepoolest inimeste elustamist õppida soovivad, võiksid seda teha professionaalide käe all, kuna interneti videotes leiduv õigeks loetav teave on tihti kontekstita väärinformatsioonist eristamatu.