Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

TÜ Kliinikum avab patsiendiportaali

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Tartu ülikooli kliinikum.
Tartu ülikooli kliinikum. Foto: Kristjan Teedema / Postimees

Tartu ülikooli Kliinikum avab 3. oktoobril patsiendiportaali ePatsient, kus ID-kaardi või mobiil-ID abil saab broneerida eriarsti ambulatoorse vastuvõtu aega. 

Esialgu saab aegu broneerida ainult eriarsti esmasele vastuvõtule, mille eest tasub haigekassa, kirjutab kliinikum.ee.

Lisaks saab patsiendiportaalis vaadata oma epikriisi ja uuringu vastuseid, samuti tutvuda oma haigusjuhtude ajalooga aastast 2007. Patsiendil on võimalik kontrollida ja muuta oma kontaktandmeid, mis on teenuse toimimiseks väga oluline, kuna korrektne telefoninumber ja e-posti aadress võimaldavad probleemide korral patsiendiga ühendust võtta.

Kehtivate broneeringute info kuvatakse patsiendile portaali esilehel. Sealt on näha, millal ja kus vastuvõtt toimub ning kes on raviarst. Reeglina peab patsient aega broneerides visiiditasu internetipangas ära maksma, pärast mida hakkab broneering kehtima. Kui patsiendil on kliinikumi ees võlgnevus, siis on see nähtav esilehel ning internetipanga kaudu on võimalik arve kohe ka ära maksta.

Kliinikumi informaatikateenistuse arendusosakonna juhataja Kati Korm märkis, et temalt on korduvalt küsitud,  miks tehakse oma broneerimisportal ega tegelda riikliku portaaliga.

«Minu vastus on alati olnud, et tegelikult teemegi me seda kõike selle nimel, et ükskord tekiksid ka riiklikud töötavad lahendused. Kaugelt vaadates paistavad kõik asjad alati väga lihtsad, tegelikkuses aga on meil portaali loomise ajal tulnud ja tuleb ka edaspidi lahendada väga palju pisikesi probleeme, mis kokku liites moodustavad päris paraja probleemide kuhila. Kliinikumi oma portaal võimaldab meil broneeringute ja nende tühistamiste, saatekirjade ning visiiditasu ettemaksude tehnilisi lahendusi oma infosüsteemis järgi proovida. Saame vajadusel kiiresti muudatusi sisse viia ja võibolla isegi natuke töökorraldust muuta. Kõike seda ilma riikliku mastaabiga andmevahetust ja kasutajate ringi asjasse segamata. Oleme oma infosüsteemi tublisti täiendanud, aga juba praegu teame, et täiendusi tuleb teha veel. Esialgu on portaalis kättesaadavaks tehtud kõik esmased vastuvõtuajad, vaatame, kui palju küsimusi või probleeme nii patsientidel kui arstidel nendega tekib. Edaspidi on loomulikult plaanis vastuvõtuaegade valikut laiendada tasuliste ja korduvate aegadega.»

Kliinikumi patsiendiportaalis on võimalik:

• broneerida vastuvõtuaegu

• vaadata oma broneeringuid

• tühistada broneeringuid ja soovi korral leida uus vastuvõtuaeg

• tellida meeldetuletus vastuvõtule tuleku kohta

• vaadata oma terviseandmeid

• maksta arveid

• kontrollida ja uuendada oma isikuandmeid

Tagasi üles