Võtmerolli psüühiliste haiguste kuvandi loomisel ja avaliku arvamuse kujundamisel mängivad meedia ja meelelahutustööstus. Enamasti kinnistavad need ekslikke stereotüüpe. Uuringute põhjal esitab ligi 65 protsenti filmidest, näidenditest ja seriaalidest, mis teemat mingil viisil käsitlevad, psüühikahäireid halvustavalt, pealiskaudselt, mustvalgelt ja äärmiselt lihtsustatult.
Psüühikahäirega inimesi (eriti just skisofreeniahaigeid) kujutatakse enamasti ohtlike, vägivaldsete ja ettearvamatutena.
Avaliku stigma vähendamist saaks mõjutada antistigma kampaaniatega – näiteks hariduslike ja vahetul kontaktil põhinevate programmidega, mis on suunatud psüühikahäiretega seotud hoiakute vastu ja eriti just ohtlikkusega seotud stereotüüpide vastu. Eestis on näiteks selles vallas väga tänuväärset tööd tegemas eelkõige noortele suunatud portaal Peaasi.
Väga hea näide on ka Suurbritannias 2007. aastal algatatud üleriigiline antistigma kampaania «Time to Change». Kampaanias osales teiste seas tuntud Briti näitleja Stephen Fry, kes rääkis avameelselt oma bipolaarsest häirest ning enesetapukatsetest. Kampaania tulemuseks peetakse ka seda, et mitu Briti parlamendisaadikut on avalikult tunnistanud oma vaimse tervise probleeme (nende hulgas näiteks Charles Walker, kes põeb obsessiiv-kompulsiivset häiret).
Kuigi muutused ei ole suured, on nihe siiski märgatav – kampaania algusaegadega võrreldes on suhtumine psüühikahäiretega inimestesse muutunud paremaks ning samuti on kasvanud nende inimeste arv, kes tunnistavad, et nad tunnevad mõnd psüühilise probleemiga inimest.
Seega tasub endalt küsida, kuidas me ise suhtume psüühikahäirega inimestesse ja kas me oma hoiakute ja käitumisega pigem aitame stigma tekkimisele ja säilimisele kaasa või saame ise midagi teha, et olla oma suhtumistes ja hoiakutes tolerantsemad, mõistvamad ja toetavamad. Iga psüühikahäire taga on inimene, püüdkem siis teda märgata, mõista ja toetada!