Digiretsepti puudutaval konverentsil arutlesid osalejad selle üle, kas digiretsepti kõrval peaks arst patsiendile siiski info retsepti või ravimite kohta välja printima – kas see parandaks patsiendi teadlikkust?
Kas digiretsepti peaks välja printima?
Küsimuse tõstatas konverentsil «Digiretsept esmatasandil – tööriist mugavaks kiirteeninduseks või väljakutse kvaliteedi mõõtmisel?» Praxise esindaja Priit Kruus, kirjutab meditsiiniuudiste portaal med24.ee.
Konverentsil osalenud arst tõdes, et paberi kaasa andmine on lihtne liigutus ja mõne patsiendi jaoks vajalik meeldetuletus. Ta tunnistas ka, et arstina on tal näiteks õega rääkides kümne sekundi pärast jutt meelest läinud – ka patsiendid vajavad paberit, et info paremini meeles püsiks.
Info printimise praktika patsiendile on siinkohal erinev – mõned arstid annavad kaasa prinditud retsepti, teised nimekirja ravimitest.
Üks osalejatest tõi näite oma igapäevatööst: konsultatsiooni lõpus prinditakse patsiendile kogu ravimite nimekiri ning vaadatakse see koos üle. Tihti ütleb patsient nimekirja nähes, et seda ravimit ma küll ei võta, selle jätsin ära ja seda võtan kaks tabletti kolme asemel.