2012. aasta detsembris suletud ja mullu veebruaris käivituma pidanud patsiendiportaal iPatsient pole siiani valminud, Ida-Tallinna keskhaigla (ITK) ei pea selle arendamist praegu mõistlikuks.
Suurhaigla saamatus: mõnekuuline uuendus ei saa aastatega valmis
«iPatsiendi portaal on suletud ja jääb suletuks veel pikemaks ajaks, sest vahetasime 2012. aasta lõpus infosüsteemi lootuses, et suudame kiiresti veelgi paremat teenust pakkuda. Kahjuks ei hinnanud me kõiki riske õigesti ja tegeleme täna selle tagajärgedega,» rääkis ITK kvaliteedikeskuse kvaliteedijuht Kelli Podošvilev.
Podošvilev väitis iPatsiendi kogemuse põhjal, et patsiendid kasutasid kõige enam oma terviseandmete vaatamise teenust. «iPatsiendi kaudu broneeriti eriarstidele ja muudele spetsialistidele ainult 2% aegadest ning sellest tulenevalt ei näe me, et lähiajal oleks mõistlik keskenduda aegade broneerimise teenuse väljaarendamisele üleriigilises patsiendiportaalis,» lisas ta.
Vahepeal on aga Postimehe poole pöördunud mitmed lugejad küsimusega, millal ITK lõpuks iPatsiendi tööle saab. 2012. aasta detsembris teatas ITK, et sulgeb iPatsiendi ning loodab uuenenud portaali avada 2013. aasta veebruaris. 2013. aasta mais teatas ITK, et portaal käivitub hiljemalt aasta lõpuks. Mitu kuud hiljem ei olnud ITK veel arendajat leidnud, kuid lubas, et portaal valmib hiljemalt 2014. aastal. Lisaks tõi ITK põhjuseks rahaliste vahendite puudumise.
Viis aastat kasutusel olnud iPatsient oli seotud infosüsteemiga Ester, mis vahetati välja üleminekuga haigla uuele infosüsteemile. iPatsient oli arendatud haiglasiseselt kasutatava infosüsteemi peale - patsientidele kuvati samasugust pilti nagu haigla arstidelegi.
Uus portaal peaks olema aga haiglasisesest süsteemist eraldatud ja sealjuures peaks see ka rohkem patsiendi vajadusi arvestama. See tähendab, et iPatsient luuakse eraldi rakendusena, mitte moodulina haigla infosüsteemist, kuid samas kasutab andmeid haigla andmebaasist.