Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Lugeja küsib: miks eraldab perearst nii vähe aega telefonikõnedeks?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Ühelt poolt on hea, et kroonilise haigusega patsient ei pea retsepti pikendamiseks enam arsti vastuvõtule minema. Teiselt poolt võib aga retsepti pikendamine telefoni teel osutuda keeruliseks. Venekeelse nädalalehe Den za Dnjomi lugeja küsis, kas sellist olukorda võib pidada normaalseks, kui perearst võtab kõnesid vastu vaid ühe kindla tunni jooksul päevas ja sel ajal helistades on telefon pidevalt kinni.

Terviseameti peremeditsiini osakonna peaspetsialist Kaidi Usin:  

Perearsti ja pereõe iseseisev vastuvõtt on 20 tundi nädalas, millele lisandub aeg muudele tegevustele. Vastuvõtuajad peavad olema igal tööpäeval ajavahemikus kella 8.00–18.00. Vähemalt ühel päeval nädalas peab vastuvõtt olema kuni kella 18.00-ni. Perearsti tegevuskoht peab olema avatud ja patsientide vastuvõtule registreerimine tagatud tööpäeviti vähemalt kaheksa tundi päevas.

Teave perearsti tegevuskoha lahtioleku- ja vastuvõtuaegade kohta ning andmed sidevahendite kohta peavad olema nähtaval kohal perearsti tegevuskohas ja veebilehel selle olemasolul. Üldarstiabi osutaja peab korraldama ägeda tervisehäirega patisendile vastuvõtu pöördumise päeval, teistel juhtudel viie tööpäeva jooksul. Tervisetõend, mis ei ole tervishoiuteenuse osutamisega seotud, tuleb patsiendile väljastada 15 päeva jooksul.

Linna Tervisekeskuse perearst Andrei Borisov:

Üks tund päevas on muidugi väga lühike aeg ja selle aja jooksul arsti kätte saada on tõepoolest raske. Seetõttu on meie keskuses näiteks kaks üldtelefoni: laua- ja mobiiltelefon. Kuid praktika on näidanud, et sellestki ei piisa. Selle pärast pakun ma arvutikasutajatele välja, et nad saavad minuga ühendust võtta elektronposti teel. See vähendab telefoni koormust ega juhi tähelepanu vastuvõtult kõrvale, kuna kirju lugeda ja retsepte pikendada saan ma ka väljaspool tööaega. See on päris hea lahendus. Üks ainus asi, millega tuleks arvestada: retsepti pikendamiseks peaks arsti poole pöörduma vähemalt kaks-kolm päeva enne seda, kui iga päev võetavad ravimid otsa saavad.  

Tagasi üles