Venekeelse nädalalehe Den za Dnjom lugeja küsis, kas see normaalne, kui perearstile helistades ei taha pereõde talle toru anda ning patsient ei saagi seetõttu nõu küsida.
Lugeja küsib: miks ei lase pereõde arstiga telefoni teel rääkida?
Terviseameti peremeditsiini osakonna peaspetsialist Kaidi Usin:
Perearsti tegevuskoha lahtioleku ajal väljaspool vastuvõtuaega nõustab perearst oma nimistu patsiente sidevahendite teel.
Linna Tervisekeskuse perearst Andrei Borisov:
Pereõde toimib selliselt arsti korralduste kohaselt. Mina ei räägi põhimõtte pärast vastuvõtu ajal oma patsientidega telefoni teel. Mõelge ise: mul on patsient, ma pean keskenduma tema seisundile, valima raviskeemi jne. Ma ei saa samal ajal tegelda teiste patsientidega. Need, kes kurdavad, et minuga ei saa telefoni teel rääkida, ärrituvad ka ise, kui on arsti vastuvõtul ja nendega tegelemise asemel võtab ta pidevalt telefonikõnesid vastu.
See on austuse ja viisakuse küsimus sinu vastas istuva inimese suhtes. Ma saaksin patsiendile tagasi helistada, kui registraator telefoninumbri ja küsimuse kirja paneks. Praktika näitab, et perearstil oleks lisaks pereõele vaja umbes veerand kohaga registraatorit. Ent kes tuleks selle raha eest tööle?
Kuid arstiga on võimalik konsulteerida ka elektronposti teel ning need, kes seda võimalust kasutavad, on väga rahul.