Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Lugeja küsib: kuhu saab perearsti peale kaevata?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk, Niina Ratšinskaja
Copy
Arst.
Arst. Foto: Panther Media / Scanpix

Venekeelse nädalalehe Den za Dnjom lugeja küsis, kuhu tuleks pöörduda, kui on soov kaevata perearsti peale.

Terviseameti peremeditsiini osakonna peaspetsialist Kaidi Usin:  

Terviseameti järelevalve osakond kontrollib ja hindab tervishoiuteenuse osutamise nõuetekohasust. Juhul, kui te ei ole rahul tervishoiuteenuse osutamisega, on patsiendil õigus pöörduda terviseameti järelevalveosakonna poole.

Kui patsient ei ole rahul tervishoiuteenuse sisulise kvaliteediga, on tal õigus pöörduda sotsiaalministeeriumi juures tegutseva tervishoiuteenuse kvaliteedi ekspertkomisjoni poole.

Linna Tervisekeskuse perearst Andrei Borisov:

Mõni aasta tagasi andsin ma oma auto remonti ja kasutasin mõnda aega ühistransporti. Selle lühikese aja jooksul jõudsin ma bussi ja trolliga sõites kuulata erinevaid arvamusi perearstide töö kohta, mis viisid mind kimbatusse. Selgus, et me ei tea midagi, ei saa millestki aru, elatume patsientide hädadest, oleme täiesti ükskõiksed jne.

Ma ei saa vastutada kõikide oma kolleegide eest, kuid olen kindel, et enamik perearste on korralikud ja kompetentsed inimesed, kes on valinud selle elukutse seetõttu, et tahavad ja oskavad inimesi ravida. Kuid perearstid on pandud üsna karmidesse tingimustesse: patsientide nimekirjad on väga suured, kuid haigekassa eraldatud vahendid on piiratud. Olukorras, kus puudus on nii arstidest kui ka rahast, tuleb kuidagi hakkama saada, leida kõige ratsionaalsemad lahendused. Ja me loodame siinkohal patsientide mõistvale suhtumisele. Kaebusi esitada on kerge, kuid püüdkem suhtuda üksteisesse kannatlikumalt, sest me kõik oleme lõppude lõpuks pelgalt inimesed.

Märksõnad

Tagasi üles