Arstile registreerimine kujunes tõeliseks nuhtluseks

Silmaarstidele on pikad järjekorrad.

FOTO: Toomas Huik/Postimees

Oma lastele silmaarsti aega soovinud ema oli hämmingus, kui avastas, et tasuta arstiaja saamiseks tuleb helistamisel kindlat kuupäeva ja kellaaega sihtida või koguni kohale sõita.

«Tahtsin oma lastele panna aega Krista Trumani silmakabinetis, mille kodulehel on küll elektroonilise registreerimise võimalus, kuid ainult tasulisele vastuvõtule. Helistasin siis sinna ning mulle teatati, et uusi aegu saab 1. detsembri hommikul kell 8. Lisaks öeldi, et võin helistada, aga kindlam oleks kohale tulla,» rääkis kolme lapse ema Mari (nimi muudetud, toimetusele teada), kes elab Tallinnast mitmekümne kilomeetri kaugusel.

Kuna ta oli kell 8 hommikul tööl, ei olnud tal võimalik ka helistada. Üks ebameeldiv kogemus ühe teise meditsiiniasutusega tal juba on, kui ta pidi kolmel kuul järjest 1. kuupäeva hommikul telefonitoru otsas ootama. Siis oli see võimalik, kuna ta viibis parajasti lapsehoolduspuhkusel.

«Miks inimesi niimoodi mõnitatakse? Sunnitakse kindlal päeval ja kindlal kellaajal telefoni otsas rippuma või kohale tulema?» imestas Mari.

Ta saatis silmakliinikule ka e-kirja, millele vastati, et helistada võib ka kella 18ni, kuid vabu aegu ei tarvitse siis enam olla. «See tähendab ju ikkagi seda, et tuleb kell 8 hommikul helistada ja isegi siis pole kindel, kas aja saab. Seejärel saab helistada järgmise kuu 1. kuupäeval jne,» lausus naine.

Mari rääkis, et soovis vaid rahulikult aega kinni panna, olgu siis esimene vaba aeg kas või mitme kuu pärast. «Miks seda elektrooniliselt või helistades teha ei saa? Ometi oli see samas asutuses aasta esimeses pooles veel täiesti võimalik!» sõnas ta.

Ta arvas, et «ilmselt on üheks sellise lollitamise põhjuseks see, et mõned inimesed jätavad tulemata, kuigi aeg on ammu kinni pandud», kuid samas leidis, et «karistama» peakski siis neid, mitte aga korralikke inimesi.

«Me kõik oleme maksumaksjad, kuid miks on eelis neil, kes kell 7 hommikul raviasutuse ukse taha ootama lähevad või kellel õnnestub õigel hetkel telefoni teel ühendust saada?» lisas Mari.

Pärast mitu korda proovimist sai ta lõpuks siiski silmaarsti juurde aja kinni panna.

Silmakeskuse juhataja Krista Turman vastas Postimehele, et ravijärjekorda registreeritakse vastavalt ravijärjekorra pidamise korrale, mis on vastavuses sotsiaalministri määruse ja Eesti Haigekassa nõukogu otsusega. «Meie raviasutus on alati valmis võimaluse piires patsiendi jaoks parimat võimalikku lahendust leidma,» lisas ta napis vastuses.