Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Kliinikumi uuendus ajab patsiendid segadusse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Stinne Loo
Copy
Haigla registratuur.
Haigla registratuur. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

TÜ Kliinikum on muutnud oma eriarstile registreerimist meeldetuletavat meili, mille uus vorm tekitab patsientides küsimusi. 

«Esimese teavituse meelespealt kustutasin koheselt, kuna kiri sarnanes väga spämm/viirusega. Teise meelespea@kliinikum.ee-lt saadud kirja süvenedes ja ka telefonitsi registreerimiskeskusesse helistades selgus, et tegu pole siiski arvutivea vaid uue süsteemiga,» kirjutas Lugeja Taavi ja selgitas, et temas tekitas uus eriarstile registreerumisest teavitamise vorm arusaamatust. «Kas tõesti on uus vastusevorm asjalikum?» küsis lugeja. 

Kliinikumi vanem ja uuem meeldetuletus.
Kliinikumi vanem ja uuem meeldetuletus. Foto: Lugeja kiri.

TÜ Kliinikumi IT arendusosakonna juhataja Kati Korm selgitas, et kliinikumi infosüsteemis on kaks erinevat võimalust patsiendile vastuvõtuaja kohta meeldetuletuse saatmiseks.

«Kui patsient broneerib vastuvõtuaja enam kui kaks päeva enne vastuvõtu toimumist ja avaldab soovi meeldetuletuse saamiseks, siis saadetakse talle meeldetuletus süsteemi poolt automaatselt 2 päeva enne vastuvõtu toimumist. Meeldetuletuse tekst on html formaadis ja see integreeritakse e-kirja sisse.

Kui patsient broneerib vastuvõtuaja vähem kui kaks päeva enne vastuvõtu toimumist või avaldab soovi koheselt broneeringu tegemise hetkel meeldetuletuskirja saamiseks, siis saadetakse talle meeldetuletus kliinikumi töötaja poolt käsitsi, sel juhul lisatakse tehnilistel põhjustel meeldetuletuse tekst kirjale manusena,» ütles ta. 

Ühtlasi on meeldetuletuste täiendustööde raames Kliinikumil plaanis seda lahendust täiendada.

«Ilma patsiendipoolse sooviavalduseta meeldetuletust ei saadeta, patsient peab olema teavitanud meid ka ise oma e-kirja aadressist, kusagilt kolmandatest allikast me e-kirja aadresse ei kogu. Seega, kui patsient on broneerinud aja kliinikumi eriarsti vastuvõtule ja on avaldanud ise soovi meeldetuletuste saamiseks, siis võib eeldada, et kliinikum.ee aadressilt saadetud e-kiri on patsiendi jaoks oodatud ja mitte spämm,» rääkis Korm.

Kliinikumi patsiendiportaalis ePatsient on võimalik. Samuti saab seda teha helistades etteregistreerimiskeskusse ja paludes teavituste saatmise märge maha võtta.

 

Tagasi üles