Kümne sekundi reegel, mis aitab kaalu langetada

Kaalukaotust soodustab iga päev kaalumine.

FOTO: Panther Media

Kui oled üritanud aasta algusest saati jõulude ajal kogunenud kilodest lahti saada, võid proovida lihtsat, kõige rohkem kümme sekundit võtvat: kaalu end iga päev.

Väljaandes Plos One avaldatud uuringust selgus, et mida rohkem dieeti pidavad inimesed end kaalusid, seda enam nende kaal vähenes, kirjutas terviseportaal newsmaxhealth.com. Kui aga dieeti pidavad inimesed end nädal aega ei kaalunud, tõusis ka nende kaal.

Soome Tampere tehnikaülikooli (Tampere University of Technology) uurijad jälgisid aasta jooksul 2838 ülekaalulist inimest. Nende uurimistööst selgus, et kaalukaotus oli otseselt seotud sellega, kui sageli inimesed end kaalusid. «Mida sagedamini osalejad end kaalusid, seda enam nad kaalu kaotasid,» rääkis uurija Elina Helander.

Ka teine uuring toetab Soome ülikooli uurimistulemusi. Minnesota ülikooli teadlased jälgisid 3600 dieeti pidavat inimest ning said teada, et need inimesed, kes end iga päev kaalusid, kaotasid kahe aasta jooksul keskmiselt kaks korda rohkem kilosid kui need, kes end vaid korra nädalas kaalusid. Iga päev kaalujad kaotasid kahe aasta jooksul keskmiselt viis kilogrammi, nädalas korra kaalujad aga vaid 2,5 kilogrammi.  

Lisaks selgus, et iga päev kaalujatel oli väiksem tõenäosus libastuda ehk kaalus juurde võtta. Peale selle tuli uuringust välja, et need inimesed, kes end kunagi ei kaalunud, kippusid kaalus juurde võtma, mitte aga seda kaotama.    

«Oma elustiili muutnud inimesed kasutavad igasuguseid vahendeid, et kaalukaotust soodustada,» rääkis Minnesota ülikooli uurija Jennifer Linde. Tema sõnul annab igapäevane kaalumine inimestele tagasisidet selle kohta, kas ja kuidas elustiili muutused tema kaalu mõjutavad. See on üks võimalus muutustega toimetulemiseks.

Samuti võib iga päev kaalumine aidata toitumist jälgivatel inimestel luua seoseid selle vahel, kuidas mõni konkreetne toit või toiduaine mõjutab kaalunumbrit.

Varem Soome ülikoolis läbi viidud uuringust selgus, et nädala jooksul kipub kaalunumber kõikuma. Rohkem kaalusid osalejad püha- ja esmaspäeviti. Tööpäevade ajal osalejate kaal langes ning kõige väiksem oli kaalunumber reedel. Nn nädala keskmine kaal oli osalejatel aga kolmapäeviti.

«Peamiselt tasub meelde jätta, et kaalu aitab kõige paremini kaotada iga päev kaalumine,» ütles doktor Brian Wansink Cornell Food Brand Labist. Wansink lisas, et kui inimene otsustab kaaluda end vaid korra nädalas, tuleks teha seda kolmapäeviti, sest siis saab teada, kui palju sel nädalal keskmiselt kaaluti.

Populaarne

Tagasi üles