Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Asjad, mida sa suitsetamise kohta ei teadnud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Tervis
Copy
Foto: SCANPIX

Ameerika vähifondi ja Maailma kopsusihtasutuse andmetel sureb suitsetamise tõttu igal aastal kuus miljonit inimest, kuid siiski näib tubaka kasutamine maailmas olevat pidurdamatu, kirjutab Time. 

2014. aastal suitsetati üle 5,8 triljonit sigaretti

Euroopas ja Ameerikas on küll viimaste kümnendite jooksul suitsetamine veidi vähenenud, kuid suitsetatud sigarettide suurele arvule annab tõuke Hiina, kus eelmisel aastal suitsetas inimene keskmiselt 2000 sigaretti.

Tubakas tapab pooled oma tarbijatest

Inimesed kipuvad arvama, et kopsuvähk on ainus suitsetamisega seotud surmav haigus. Tõepoolest tapab see enam kui miljon suitsetajat aastas. Siiski on suitsetamisega seotud ka mitmed teised surmaga lõppevad tervisehäired nagu näiteks südameatakk, bronhiit ja kopsuemfüseem.

Tubakatööstus kulutab reklaamile miljardeid dollareid

Alates heategevuslikest annetustest kuni lobistideni, kulutab tööstus palju raha, et leida veelgi uusi tarbijaid ja toetajaid. Washingtonis on näiteks rohkem kui 150 tubakatööstuse lobijat, kelle peale kulub aastas 26 miljonit dollarit. Samuti kulutatakse miljoneid heategevusele, et parandada oma avalikku mainet. Kõige suurem osa kulub aga loomulikult reklaamkampaaniatele, plakatitele ja reklaamile meedias – igas tunnis kulub tubakatööstusel enda reklaamimiseks ainuüksi Ameerikas 900 000 dollarit.

Tubakatootjad sihivad haavatavaid

Kuna arenenud riikides teadvustavad inimesed aina enam suitsetamisega kaasnevaid riske, on tööstus sihikule võtnud arengumaad. Vähene regulatsioon, suitsetamise cool maine ja arvamus, et see võib isegi tervisele kasulik olla, on arengumaades üsna tavaline ja nii turundatakse sigarette aina enam just nendes piirkondades

Regulatsioonid ja kampaaniad töötavad

Hea uudis on see, et tänu erinevatele kampaaniatele on inimeste teadlikkus suitsetamise kahjulikest mõjudest kasvanud. Koos aktsiiside tõstmisega ja näiteks siseruumides suitsetamise keeluga on kampaaniad aidanud suitsetamise levikut veidi vähendada või ning piiranud uute suitsetajate tekkimist ühiskonda. 

Tagasi üles