Kümme toitu, milles on kõige rohkem C-vitamiini

Mustsõstrad.

FOTO: Ants Liigus/Pärnu Postimees

Meesteajakir Men’s Health reastab kümme kõige suurema C-vitamiini sisaldusega toitu, mis kevadisel ajal rohkem energiat anda võiksid.

10. Maasikad

Üks tassitäis poolitatud maasikaid sisaldab 89,4 milligrammi C-vitamiini. Maasikad on ka rikkad antotsüaniinide sisalduse poolest, mis aitab madaldada vererõhku ning muuta veresooni elastsemaks. Maasikad sobivad hästi hommikusöögi juurde või näiteks treeningujärgsesse smuutisse.

9. Roheline paprika

Pool tassitäit praetud paprikat sisaldab 101,8 milligrammi C-vitamiini. Roheline paprika on poolvalminud versioon punasest paprikast. Oma päevadoosi rohelist paprikat võid lisada näiteks hommikusse muna-peekoni omletti.

8. Punane paprika

Pool tassitäit punast paprikas sisaldab 115 milligrammi C-vitamiini, kui seda on keedetud ilma soolata. Küpses punases paprikas on pea kaks korda rohkem C-vitamiini kui rohelises ja üheksa korda rohkem A-vitamiini, kuna see paprika on päikese käes kauem valminud.

7. Apelsin

Ütlus, et vilja koores on kõige rohkem toitaineid, peab paika. Üks tassitäis apelsinisektoreid (koos koorega) sisaldab 120,7 milligrammi C-vitamiini. Kui sama kogus apelsini oleks ilma kooreta, oleks C-vitamiini sisaldus selles 97, 5 milligrammi. Apelsin on ideaalne kontorisnäkk – pole tegelikkuses vahet, kas sulle meeldib seda süüa koos koorega või ilma, mõlemal juhul on C-vitamiini doos garanteeritud.

6. Kiivi

Üks tassitäis kiivit sisaldab 166,9 milligrammi C-vitamiini. Selles viljas on rohkelt antioksüdante ja serotoniini, mis aitab paremini magada, väidavad Taiwani teadlased. Uuringus, kus mehed ja naised, kes sõid ära kaks kiivit tund aega enne magaminekut, jäid palju kiiremini magama, kui need, kes ei söönud.

5. Jaapani kapsas (Mizuna)

Üks tassitäis hakitud toorest Jaapani kapsast sisaldab 195 milligrammi C-vitamiini. Jaapani kapsas näeb välja nagu spinat, kuid kuulub tegelikult samasse perekonda kapsa ja brokkoliga. Parim viis seda süüa on toorelt. Kasuta seda salatilehtede asendajana.

4. Mustsõstar

Üks tassitäis musti sõstraid sisaldab 203 milligrammi C-vitamiini. Värsked marjad on alati head, aga mustsõstra moos on rohke kvertsetiini sisaldusega – tegemist on antioksüdandiga, mis Soome teadlaste sõnul parandab südame tööd.

3. Virsik

Üks tassitäis virsiku viljaliha sisaldab 235,5 milligrammi C-vitamiini. Osta võib neid ka külmutatult ja eelnevalt lõigutult. Pestitsiitidest puhta virsiku saab siis, kui see sügavkülmast osta.

2. Kollane paprika

Üks tassitäis hakitud paprikat sisaldab 272,7 milligrammi C-vitamiini. Lisaks kõrgele vitamiinisisaldusele aitab see tugevdada immuunsüsteemi. Lisa paprikat näiteks salatisse.

1. Guajaav

Üks tassitäis guajaavi sisaldab 376,7 milligrammi C-vitamiini, mis on neli korda rohkem kui päevane soovitatav annus. See eksootiline vili, milles on palju lükopeeni – antioksüdanti, mis võitleb eesnäärmevähi vastu. Guajaavi-tass sisaldab ka 688 milligrammi kaaliumi ning umbes 9 grammi kiudaineid. Süüa tuleks kogu vilja – ka seemned ja koor.

Populaarne

Tagasi üles