Esmalt peab tunnustama nii sotsiaalministeeriumi kui ka haigekassa järjepidavat tegevust inimeste harimisel, et patsient eelistaks valida just odavamat ravimit mitmete sama toimeainega ravimite seast. Soovitus on tõepoolest mõistlik, aga paraku kipub see olema ainsaks ravimipoliitiliseks meetmeks. See, kas Eestis on uute ravimite kättesaadavus piisav ja võrreldav Euroopa keskmiste näitajatega, ei huvita justkui kedagi. Tundub, et uute ravimite kättesaadavus on pelgalt ravimitootjate mure.
Selgub, et olulisemaks peetakse sama toimeainega ravimite valiku vähendamist ja välja soovitakse lükata piirhinnast kallimad ravimid. Esmapilgul võib selline tegevus tunduda isegi mõistlikuna, kuid lähemalt probleemi vaadeldes selgub, et hoopis vähendatakse konkurentsi ja mõningatel juhtudel võib loetelusse alles jääda ainult 1-2 sama toimeainega ravimit.
Ravimite tootmise- ja tarneprotsessis võib aga ajuti esineda probleeme, mistõttu allesjäänud ravimi puudumisel võib tekkida olukord, kus patsiendile ei pruugi olla ravim kohe kättesaadav, kuna teised samatoimeainega ravimid on soodusnimekirjast eemaldatud. Seda riski tasub alati arvestada ja kunagi ei ole mõistlik valikut kuntslikult kitsendada.
Patsiendi ja haigekassa rahakott on ju niikuinii kaitstud – osta kui tahes kõrge hinnaga ravimit (sama toimeaine piires) – makstakse kinni ikka ravimi piirhinna piiresse jääv osa. Ülejäänud on juba inimese enda valikust tingitud rahaline risk. Kui siia juurde lisada veel apteekrite kohustus pakkuda soodsaimat valikut ja arstidele pandud kohustus kirjutada välja toimeainepõhine retsept, siis on tarbija küll igakülgselt kaitstud ja kunstlik ravimivaliku vähendamine ei muuda midagi paremaks.