Üks lapsevanem süüdistab kinosid laste tervise rikkumises, kuna sealne hinnapoliitika ärgitab lapsi suures koguses karastusjooke tarbima, kino esindaja kinnitusel saavad laste toitumisharjumused alguse siiski kodust.
Lapsevanem süüdistab kinosid tervise rikkumises
«Miks lastakse avalikult Eesti inimeste ja eriti laste tervist hävitada?» saatis lapsevanem Andres toimetusele emotsionaalse kirja. Mehe sõnul toimub see kinode (näiteks Tartu kino Cinamon) kohvikutes, kus ostjaid ärgitatakse odavama hinnaga ostma suuremaid suhkrujooke (Coca, Sprite jne.).
«Kas tervise seisukohast on normaalne kaks tundi kinos istudes ära tarbida umbes liiter või rohkem (suurim tops on ilmselt veelgi suurema mahuga) suhkrujooki? Ei ole, aga lapsed ostavad, sest suurem on odavam!!!» oli ta nördinud. Mehe sõnul on selline sundimine alatu rahva tervise seisukohalt ja tuleks lõpetada. Tema arvates ei tohiks kino eesruumis üldse müüa nii suurtes joogitopsides suhkrujooke.
«Palun, need, kes saavad midagi muuta, muutke või vähemalt juhtige sellele teemale tähelepanu ja hoiatage! Samuti nagu hoiatatakse alkoholi ja suitsetamise eest! Lõppkokkuvõttes võib sellele tähelepanu mittepööramine riigile väga kalliks maksma minna,» toonitas ta.
Kinojuht Maret Vanaselja sõnul on kinode Cinamon ja Kosmos joogivalikus lisaks üheliitristele topsijookidele ka 0,8 ja 0,4 liitrised joogid, lisaks veel lai valik 0,5-liitristes pudelites karastus- ja mahlajooke, jääteed ning vett. Kinos Cinamon on just lastele suunatud lõbusa ja ning lastele kompaktse kujundusega pisikomplekt, mis väikeses topsis (0,4l) karastusjooki. Lisaks on populaarsemate tegelastega perefilmide puhul eraldi müügis filmiteemalise joogitopsiga (0,5l) ning mänguasjaga komplekt.
Ka on Kosmoses alternatiivina topsijookidele ka müügil lai valik tervislikumaid limonaade. «Näiteks mahelimonaadid Fritz-Spritz õuna, viinamarja ja rabarberijookides on üle 50% mahla, mitte kontsentraati,» tõi ta näite. Valikusse kuulub ka suhkruta 0,35l Coco-Active naturaalne kookosvesi ning Cappy mahlad. Mõlemas kinos on saadaval ka lisaks soojad kohvi-, tee- ja kakaojoogid.
«Usume, et kino valikus leiab sobiliku joogi igaüks- tarbijaharjumused ise saavad aga alguse juba kodust,» ütles kinojuht.