Paremad ratastoolid maksavad üle saja tuhande krooni ja neid ei saa kaugeltki kõik sellise liikumisvahendi vajajad endale lubada, sest kümnendiku ulatuses tuleb raha oma taskust leida.
Ratastoolid maksavad juba auto hinna
Ratastoolimees Mati Mugur, kes ühtlasi toob invaabivahendeid osaühingu Manual sildi all Eestisse, oli praegu toimuval invamessil valmis neid tutvustama. Tema sõnul täiustuvad ratastoolid pidevalt ja nagu autodelgi, tuleb juurde lisavarustust.
Kui enamikus teistes euroliidu riikides ostab riik abivajajaile ratastoolid täies ulatuses välja, siis meil kompenseeritakse 90 protsenti. Teisalt maksab Soomes haigekassa küll ratstooli, kuid mitte lisavarustuse eest.
Ratastooli soovijaid on palju ja ooteaeg küllalt pikk – mõned on oodanud ka kaks aastat. Eeliskorras saavad ratastooli töötavad inimesed. Majanduslangus on toetussummasid kahandanud umbes viiendiku võrra ja kaugeltki kõigile sellest ei jätku. Uued rahad avanevad veebruaris ja oktoobriks on need tavaliselt läbi, rääkis Mugur.
Messil on väljas ka elektriline ratastool, mis tehtud ühe Eesti inimese tellimusel ja kohandatud tema mõõtude järgi. See läheb maksma 10 000 eurot ehk üle 150 000 krooni. Odavamate elektritoolide hind jääb 4000 ja 6000 euro vahele, kallimatel, mida saab juhtida silmadega, võib see ka üle 20 000 ulatuda, rääkis Manuali soomlasest juht Tapani Vuorinen.
Manual müüb ka autojuhtimise abivahendeid, millest riik kompenseerib 75 protsenti.
Lisaks on messil imetlemiseks väljas elektrirollerid, mida pakub firma Tomstone. Juhatuse esimehe Toomas Hiiemäe sõnul avardavad need mugavad sõiduavahendid inimeste arusaama puudega inimeste liikumisvõimalustest, sest on ratastoolist mugavamad ja kiiremad ning võimaldavad ka reisija kaasa võtta. Nende hinnad algavad 29 000 kroonist ja ulatuvad 70 000 kroonini.