/nginx/o/2015/07/21/4302411t1h9d94.jpg)
Kui keegi kontorisse tasuta pitsat toob, ilmuvad välja ka need kolleegid, keda Sa kunagi näinud pole.
Kui keegi kontorisse tasuta pitsat toob, ilmuvad välja ka need kolleegid, keda Sa kunagi näinud pole.
«Kui sellesama pitsataldriku eest küsitaks viis eurot, ei köidaks see meie tähelepanu sugugi,» ütles kognitiiv- ja käitumispsühholoog Steve Terracciano väljaandele huffingtonpost.com. Tema sõnul on tasuta toit tänapäevases kultuuriruumis omaette fenomen, kuna ollakse harjunud, et kõik igalpool kogu aeg maksab. Seega loevad emotsioon ja elamus, mitte nälg ega isu pakutava toidu järele.
Suur osa sellisest käitumisest on instinktiivne ning pärineb ajast, mil inimene pidevalt ellujäämisega tegeles. Terracciano sõnul võtab võimust loogika, mille kohaselt ei pruugi uus kõhutäis silmapiiril paista.
Ent palju sellest käitumisest on ka õpitud. Tihti on laste sünnipäevadel võistlused, kus auhinnaks kommid ning Halloweeni-laadsed üritused, kus eesmärk on iga hinna eest kõige rohkem maiuseid korjata. See paneb inimesed omavahel toidu pärast võistlema.
Kuid asjal on ka positiivne pool: kontoripiknikud soodustavad suhtlemist ja uute ideede tekkimist. See annab põhjuse kokku tulla ning kujutab ka toidu pakkujat hea ja helde inimesena.