Tervisliku grillija kuldreeglid

Suvi on grillimise aeg

FOTO: Daniel Reiter

Suvi on grillihooag ning enamus naudib seda täiel rinnal.

Kuidas endale grillitud söögiga mitte liiga teha, vahendab health.com

Lao grillile ohtralt juurvilju

Liha kõrval peaks juurviljad grillil moodustama vähemalt sama suure osa. Grillimine teeb juurviljad krõbedaks ning toob väga hästi nende maitsed esile. Valikuid on lõputult: paprika, baklažaan, suvikõrvits, rooskapsad, kirsstomatid, seened jne. Lillkapsast ja brokolit võib grillida ka fooliumi sees, lisades veidi toorjuustu.

Vali lahjem liha või muu valgurikas toiduaine

Selleks sobib hästi nahata kanarind või mereannid. Lõhe võib mahlasuse säilitamiseks samuti fooliumis grillida ning krevetid saab šašlõki moodi vardasse ajada. Lihavaba burgeri jaoks võib grillida «kotletti», mis valmistatud ubadest, kikerhernestest ja läätsedest. Tasuks katsetada ka erinevate vürtsidega nagu köömned, koriander, tüümian, kaneel jne.

Kasuta maitsestamiseks taimerasva või –õli

Grillitud köögiviljad maitsevad eriti hästi ja on ka tervislikud, kui niristada neile peale oliivi- või kookosõli, samuti sobivad pähkli- ja seemneõlid. Liha ja mereandide kõrvale sobib ketšupi asemel näiteks seesamipasta ehk tahini või mandli- ja maapähklivõi. Seemneid ja pähkleid on hea ka salatites kasutada.

Vali head süsivesikud

Süsivesikuterikkad toidud on need, millega on kõige lihtsam märkamatult liiale minna. Tagajärjeks on loomulikud üleliigse energia ladestumine rasvadena. Seetõttu tuleks valida toitainerikkad süsivesikud, mis ei pea tingimata sisaldama jahu eha tärklist. Burgerit võib väga edukalt serveerida krõbeda salatilehe või portobello seene sees. Paljude lemmikuks on saanud ka grillitud mais, mida on ahjus või pannil väga raske järgi teha. Maguskartul ja kaunviljad sobivad samuti heade süsivesikute nimekirja ning soolased salatid saab huvitavaks teha magusate puuviljadega.

Lahjemad joogid on paremad

Suhkrurikkad joogid nagu limonaad, punš ja jäätee tunduvad ahvatlevad, kuid külm vesi kustutab janu sama hästi. Suhkrujoogid tekitavad efekti, et tahaks neid veelgi rohkem juua, mistõttu pole see hea valik. Sama kehtib alkoholi kohta: kokteile ja veini saab lahjendada rohke jää ja mulliveega.

Populaarne

Tagasi üles