Eestlaste loodud emotsioonide mõõtja rebib helikiirusel nullist tegijate hulka, nüüd sõlmiti miljonileping Prantsuse suurettevõttega Ipsos ning 2020. aastaks soovitakse siseneda meditsiinisektoris emotsioonide mõõtmisesse.
Eesti emotsioonide mõõtja sõlmis miljonilepingu
«Ipsos on üks meie parimaid kliente. Ipsos on Prantusmaa ettevõte ning registreeritud ka Pariisi börsil, vahendab Meditsiiniuudised. Leping on meil küll nende USA tütarettevõttega, kuid me koostöö katab Ipsose tegevust globaalselt. Ipsos valis Realeyes oma globaalseks teenusepakkujaks 2014. aasta alguses,» kinnitas ettevõtte üks asutajatest Mihkel Jäätma.
Jäätma asutas ettevõtte 2009. aastal koos Elnar Hajiyevi ja Martin Saloga. Meeste eesmärk oli teha Realeyesi visuaalse tähelepanu ja emotsioonide andmed sama lihtsasti kättesaadavaks ning igapäevaseks kui Google Analyticsi veebistatistika.
Ettevõte tegeleb lihtsalt öelduna inimeste emotsioonide mõõtmisega. «Suudame emotsioone mõõta iga kaameraga, mis inimestel on juba süle- või lauaarvutis. Me teeme Amazoni serveris rohkeid arvutusvõimsust nõudvaid hinnanguid,» selgitas Jäätma, kuidas inimeste emotsioone mõõdetakse.
Tehing tõi miljoneid kasu
Võistluses Ipsose lepingu pärast tuli Jäätma sõnul seljatada mitu konkurenti. «Ipsose hankeprotsess kestis üle aasta, mille jooksul meid testiti erinevates kampaaniates ning otse ka konkurentide vastu, nagu Affectiva ja nViso. Testide tulemused näitasid, et meie tehnoloogia mõõdab emotsioone tundlikumalt ning meie Software-as-a-Service’i platvormi on produktiivsem kasutada – nii andmete kogumiseks kui ka analüüsiks,» selgitas Jäätma.
Ipsose aastakäive küündib ligi 2 miljardi dollarini ning ettevõttel on 16 530 töötajat.