Ravimiameti hiljuti ilmunud ravimistatistika kogumikus on ära toodud üks «raskestiseletatav suundumus» - kriisiajal suurenes kalli kolesterooli alandava ravimi kasutamine.
Seletamatu nähtus: kriisi ajal suurenes kalli kolesteroolialandaja kasutamine
Ameti statistika järgi oli 2009. aastal enimkasutatav vere kolesteroolitaset alandav ravim Eestis rosuvastatiin, mille kasutamine suurenes aastaga pea neljandiku võrra ja hulgimüügikäive kasvas 30 protsenti.
«See on tervishoiusüsteemi mõõduka majandusliku võimekuse taustal raskestiseletatav suundumus, sest tegu on selle ravimirühma uusima ja kalli esindajaga,» kommenteeris ravimiamet oma veebilehel avaldatud teates.
Kalli ravimi kasutamise kasv paistab veelgi enam silma, kui arvestada, et üldine ravimite kasutamine on kriisi ajal kahanenud ja see trend kehtib enamike ravimirühmade puhul.
Seletus võib aga peituda rosuvastatiini tootva ravimifirma tõhusas teavitustöös. Crestori nime all müüdav rosuvastatiin on ravimifirma Astrazeneca üks põhitoode ja oma põhitooteid tutvustavatele reklaamüritustele kulutas firma mullu 1,6 miljonit krooni.
Ajelehe Meditsiiniuudised andmetel läks 155 000 krooni sellest summast 16 arsti välismaale sõidutamiseks, et neile Crestorit siis piiri taga lähemalt tutvustada.