Viimastel aastatel on Soome kodumaised toidukaubad nagu kala ja juurviljad lettidel puutumata, sest noored ei oska neid valmistada.
Soomlaste kavalus meelitas noored kohaliku toidu juurde
Probleemi lahenduseks vaadati üle kodumaise toodangu turundus ning tuldi välja brändiga «Põhjamaa supertoit» ehk «Superfoods of the North», teatab Yle. Ootuspäraselt on kohalike toidukaupade müük hakanud näitama tõusutrendi.
«Põhjamaa supertoidu» brändi idee tekkis Oulu maakonna naisühendusel, kelle eesmärk oligi just noori tervisliku kohaliku toidu juurde tuua.
«Meil pole vaja chia seemneid ega goji marju, sest meil on täpselt sama head asjad endal olemas,» ütles algatuse eestvedaja Soila Hiltunen. Ta leiab, et Soome mustikas on mujal maailmas ammu supertoiduks kuulutatud, ent noortele ei tundu see ahvatlev ega veenev enne, kui vastav silt on juures.
«Soome marjad ja seened pakatavad samuti vitamiinidest ja mineraalidest, sama kehtib juur- ja teraviljade kohta,» lisas ta, «ning jõed ja järved on kala täis – siig, haug, särg – neid ei tasu sugugi alahinnata.»
Mujal maailmas on Põhjamaade köök hinnatud ning Oulu kogukonna naisühendus on võtnud eesmärgiks seda kokkamisürituste ja retseptikülgede avamisega tagant tõugata.